ادعای ژنرال آلمانی در مورد افزایش ذخایر تسلیحاتی روسیه با کمک کره‌شمالی

تهران- ایرنا- ژنرال ارشد نظامی آلمان اعلام کرد که ارسال تسلیحات از سوی کره شمالی به روسیه، باعث تقویت توان نظامی روسیه در جنگ اوکراین شده و به این کشور اجازه داده تا ذخایر تسلیحاتی خود را تقویت کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، ژنرال کارستن برویر رئیس ستاد دفاعی آلمان، در جریان سفر خود به کره جنوبی اظهار داشت که اهمیت تسلیحات نظامی برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، وی را به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، نزدیک کرده است.

برویر در نشست خبری در کره جنوبی گفت: این موضوع به تولید بیشتر تسلیحات برای حمله روسیه به اوکراین مربوط و همچنین باعث تقویت روسیه می‌شود، چرا که امکان حفظ ذخایر نظامی را برای این کشور فراهم می‌کند.

این خبرگزاری افزود: اوکراین، آمریکا و دیگر کشورها معتقدند که کیم جونگ اون با تامین موشک به روسیه به این کشور در جنگ علیه اوکراین کمک و در ازای آن از مسکو کمک‌های اقتصادی و نظامی دریافت می‌کند.

از سپتامبر سال گذشته (شهریور ۱۴۰۲)، پیونگ‌یانگ حداقل ۱۶ هزار و پانصد محموله مهمات و تجهیزات به مسکو ارسال و روسیه بیش از ۶۵ موشک به سمت اهدافی در اوکراین شلیک کرده است.

مسکو و پیونگ‌یانگ هرگونه انتقال مستقیم تسلیحاتی را رد کرده‌اند زیرا این امر نقض تحریم‌های سازمان ملل خواهد بود.

ژنرال برویر همچنین افزود که هر کشور باید تمام تلاش خود را برای کمک به اوکراین انجام دهد. کره جنوبی تاکنون تجهیزات غیرنظامی و کمک‌های بشردوستانه ارائه اما اعلام کرده است که برنامه‌ای برای ارسال تسلیحات ندارد، مگر اینکه همکاری نظامی روسیه و کره شمالی از خطوط قرمز مشخصی عبور کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha