۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85591637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: دزفول نیازمند جریان‌سازی فرهنگی است

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85591637
امام جمعه: دزفول نیازمند جریان‌سازی فرهنگی است

دزفول- ایرنا - امام جمعه دزفول گفت: نیاز است در شهرستان دزفول جریان‌سازی فرهنگی صورت گیرد و مسائل فرهنگی با مشارکت همه مسوولان حل شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور روز دوشنبه در صد و پنجاه و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه دزفول بیان کرد: نیازها و ضرورت‌هایی در خصوص مسائل فرهنگی در دزفول وجود دارد که باید از طریق دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی مطالبه شوند و ضمن بررسی در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.
وی اظهارکرد: بارها این موارد یادآوری شده ولی تاکنون همپوشانی درستی در این خصوص انجام نشده است.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در دزفول تشکیل می‌شود
امام جمعه دزفول گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در دزفول در حال تشکیل است تا جریان‌سازی فرهنگی در شهرستان انجام و مشکلات حل شوند.
وی تاکید کرد: باید با کار میدانی و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مسائل فرهنگی موجود در سطح شهرستان شناسایی و در این نشست بررسی و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شود.
وی با بیان اینکه برای هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های مناسبتی انتظارات محقق نشده است، افزود: نیاز است دستگاه‌های فرهنگی همکاری بیشتری داشته باشند تا برنامه‌ها منسجم‌تر اجرا شوند؛ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی همه باید همت کنند چرا که اعتبارات مطرح نیست.

ابهامات نسل جوان در خصوص دفاع مقدس پاسخگویی شوند

حجت‌الاسلام بهرام‌پور بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس به عنوان یک ارزش ماندگار در کشور ما مطرح است و نیازمند یک دفاع ملی است.
وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ابهام دارند و سوال می‌کنند چرا کشورمان وارد جنگ شد و چرا پس از فتح خرمشهر به جنگ ادامه داد؟ این ابهامات باید برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان برطرف شود.
امام جمعه دزفول بر ضرورت استفاده از راویان سپاه برای پاسخگویی به ابهامات در خصوص دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص روشنگری شود و از این ابهامات غفلت نشود.
حجت‌الاسلام بهرام‌پور تصریح کرد: موضوعات ارزشی که مهمترین بخش فرهنگ هر کشور هستند باید توسط شورای فرهنگ عمومی احیا شوند، دستگاه‌های فرهنگی که افراد زیادی تحت پوشش دارند از این فرصت برای جهاد تبیین استفاده کنند.

فرماندار دزفول نیز در این نشست از افرادی که در اربعین، مرز چذابه و راهپیمایی حرم تا حرم دزفول مواکبی برپا کردند قدردانی و اظهارامیدواری کرد: برنامه‌های فرهنگی پرمحتوایی در هفته دفاع مقدس و هفته وحدت اجرا و طرح‌های عمرانی به این مناسبت‌ها افتتاح یا کلنگ زنی شود تا ضمن گرامیداشت یاد شهدا کام مردم نیز شیرین شود.
علیرضا خردمند پیشنهاد کرد نماز وحدت با حضور مسوولان و مردم در دزفول برگزار شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست گفت: همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان مرکز دفاع مقدس، اجتماع پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در حسینه ثارالله صفی آباد، برگزاری نمایشگاه در گذر صدرا با همکاری شورا و شهرداری، برگزاری مسابقات مختلف از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول است.
سرهنگ بهروز حکمت‌پور اظهارکرد: برگزاری نشست‌های روشنگری، جشن‌های محله‌محور، همایش پیاده روی در بخش مرکزی، مسابقات تفریحی و ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی با شعار طبیب ایثار، اجتماع سران عشایر و طوایف و اهدای نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول خاطرنشان کرد: آیین گرامیداشت شهدای رژه ۳۱ شهریور، اجرای ۶۰ یادواره شهدا، غبارروبی شهدا، رونمایی کتاب و شب شعر از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دزفول تدارک دیده شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول نیز گفت: فضاسازی سطح شهر، تولید محتوای فضای مجازی با محوریت وحدت، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان "ما محمد را دوست داریم"، اهدای جوایز به افرادی با نام محمد، احمد یا رسول و جشن وحدت در پارک دولت از جمله برنامه‌های هفته وحدت در دزفول است.
محمد نوری‌فر اظهارکرد: هفته دفاع مقدس نیز با فضاسازی و نصب المان دفاع مقدس، برگزاری مراسم "ما بچه های انقلابیم"، سلسله برنامه‌های فرهنگی به صورت محله محور، اجرای طرح انتخاب شهردار مدارس در ۳۰ مدرسه به صورت پایلوت، برگزاری تئاتر خیابانی، شب شعر و خاطره‌گویی، مسابقه نقاشی، تهیه و تولید محتوا با هدف نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تاکید بر اعتلای فرهنگ صبر و جشنواره غذا در پارک رسالت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده شهرداری دزفول به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در گذر صدرا، سلسله مسابقات ورزشی در بوستان‌های سطح شهر، مسابقات خاطره گویی دفاع مقدس و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه های شهرداری به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

سایت جامع شهدای شهر دزفول طراحی شد
نوری‌فر گفت: سایت جامع شهدای شهر دزفول با یکهزار و ۶۶۷ شهید طراحی شده و سلسله نشست‌هایی با حضور راویان جنگ برگزار خواهد شد.
وی تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس و کاشت درخت به نیت شهدای دزفول را از دیگر برنامه‌های شهرداری دزفول به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: تجهیزات موردنیاز برای مدارس دزفول از اول شهریورماه تهیه و کمبود نیرو در آموزش و پرورش ابلاغ شده که از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد.
امیر ظاهرطحان به تحصیل ۸۰ هزار دانش آموز در دزفول در سال تحصیلی پیش‌رو اشاره کرد و افزود: پنج هزار و ۳۰۰ نیروی رسمی در آموزش و پرورش دزفول مشغول بکار هستند.امام جمعه: دزفول نیازمند جریان‌سازی فرهنگی است

دزفول باسوادترین شهر خوزستان است
وی ادامه داد: طبق ابلاغ استانی، باسوادترین شهر خوزستان دزفول است که نشانه تلاش مجموعه آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی است.

ظاهرطحان در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مدارس دزفول نیز گفت: افتتاح بزرگترین هنرستان، رونمایی و معرفی نخبگان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
وی به افتتاح هنرستان در شهر منتظران و سیاه‌منصور دزفول اشاره کرد و گفت: ۳۱ کلاس درست به مناسبت ۳۱ شهریور در دزفول افتتاح خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول به کسب رتبه های برتر توسط معلمان دزفول در جشنواره های کشوری اشاره و بیان کرد: تعداد خروجی دانش‌آموزان پایه ششم در دزفول ۶ هزار و ۷۳۱ نفر و ورودی این پایه هشت هزار و ۷۳۱ نفر است.
وی تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار و ۳۹۱ دانش‌آموز در دزفول دیپلم گرفته و هشت هزار و ۲۳۱ نفر ثبت نام کردند که تجهیزات و فضای آموزشی برای تفاوت این آمار درنظر گرفته شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول به برگزاری رزمایش کمک به چهار هزار دانش آموز نیازمند دزفول با اهدای کیف، کفش و پوشاک اشاره کرد و گفت: قرار است به نیت ۲هزار و ۶۰۰ شهید دزفول همین تعداد کتاب و ۷۶۰ بسته تحصیلی به نیت شهدای دانش آموز تهیه و اهدا شود.
وی افزود: دزفول بیشترین شهدای دانش آموز و شهید فرهنگی را در کشور دارد.

رئیس کمیته امداد دزفول نیز گفت: کمیته امداد هر ساله با همکاری آموزش و پرورش و بسیج اقدام به برگزاری پویش معنوی برای تهیه ملزومات تحصیلی برای خانواده‌های نیازمند می‌کند.

امام جمعه: دزفول نیازمند جریان‌سازی فرهنگی است
مسعود رحیمی افزود: با تعاملی که در سطح شهر وجود دارد کمک‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته و نوعدوستی در این شهرستان بی‌نظیر است.
وی اظهارکرد: پایگاه های جشن عاطفه‌ها روز پنجشنبه در سطح شهر و گلزار شهدا و جمعه در مصلا برپا خواهد شد.
۲هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد دزفول است
رئیس کمیته امداد دزفول گفت: ۲هزار و ۳۰۰ دانش آموز و ۳۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد دزفول است که علاوه بر ملزومات تحصیلی، شهریه دانشجویی آنها نیز پرداخت می‌شود.
رحیمی از بسیج دزفول بابت همکاری گروه های جهادی قدردانی کرد و گفت: این همکاری باعث جلوگیری از موازی کاری می‌شود.
وی از شهروندان خواست در این فریضه معنوی مشارکت کنند.

رحیمی اظهارکرد: کمک‌های خوبی در شهرستان می‌شود ولی ساماندهی نمی‌شود؛ نیاز است هر فرد یا دستگاهی در این راستا اقدامی انجام می دهد به کمیته امداد اطلاع‌رسانی و ثبت کند تا موازی کاری نشود و اقدامات وارد بانک اطلاعاتی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha