مصوبات هیات‌امنا مایه اعتبار و تشخص آموزش عالی است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت: مجموعه هیات‌امنا جایگاه مهم و ارزشمندی در ساختار وزارت علوم دارد و مصوبات این مرکز مایه اعتبار و تشخص آموزش عالی است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، سیداحمدرضا خضری در جلسه معارفه علی خاکی‌صدیق، رئیس مرکز هیات‌های امنا و ممیزه وزارت علوم گفت: اعتبار و شخصیت نظام آموزشی کشور منوط به فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه هیات امنا و هیات ممیزه است که نشان از اهمیت و حساسیت بالای فعالیت‌های مجموعه است.

وی تاکید کرد: آنچه در اقدامات و برنامه‌های هیات امنا باید مدنظر قرار گیرد دقت، سلامت و عدالت در بررسی پرونده‌ها و تدوین آیین نامه‌ها است.

خضری تاکید کرد: بنابر اهمیت و حساسیت مجموعه هیات امنا و هیات ممیزه، باید فردی مسئولیت این حوزه را بر عهده بگیرد که در حوزه آموزش عالی دارای تجربه و توانمندی بالایی باشد، در همین راستا دکتر علی خاکی صدیق توسط وزیر علوم انتخاب و در این مسئولیت منصوب شدند.

مشاور وزیر علوم گفت: دکتر خاکی صدیق دارای تجربیات ارزشمند و گران سنگی در آموزش عالی است که از این میان می‌توان به اداره دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و هدایت همراه با آرامش، سلامت و قانونمنداری فوق العاده معاونت آموزشی وزارت علوم در سالهای گذشته اشاره کرد.

خضری گفت: در مجموعه هیت امنا و هیات ممیزه وزارت علوم کارشناسان با تجربه و دارای تخصص و اشراف به قوانینی را داریم که نشان می‌دهد با همکاری و مساعدت آنها روزهای بسیار خوبی برای مرکز هیات امنا و هیات ممیز رقم خواهد خورد.

تاکید خاکی صدیق بر حفظ استقلال دانشگاه‌ها

علی خاکی صدیق رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم نیز در این آیین گفت: حفظ و تقویت استقلال دانشگاه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌های اینجانب در اداره این مجموعه است. مساعدت به دانشگاه‌ها وظیفه ذاتی ماست و در همین راستا تکمیل دستورالعمل‌های در حال بررسی و و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها را با نگاه توسعه دانشگاه‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

خاکی صدیق با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان نظام علم و فناوری کشور و برنامه‌های وزیر علوم چراغ راه این مجموعه خواهد بود، گفت: آماده شنیدن مباحث کارشناسی برای تقویت مصوبات و آیین‌نامه‌های این مرکز هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha