زنگ آسیب‌های اجتماعی در مدارس تهران نواخته می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از نواختن زنگ آسیب‌های اجتماعی همزمان با آغاز ماه مهر در مدارس پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد نقیب روز دوشنبه در قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه ۱۴ تهران اظهار کرد: طرح «زنگ آسیب‌های اجتماعی» با محوریت مدارس به عنوان برنامه‌های موثر در راستای پیشگیری و کاهش آسیب با ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب منطقه ۱۴ و پای کار بودن مدیریت شهری این منطقه، در نظر است این طرح به صورت پایلوت از مدارس منطقه ۱۴ و در مقطع متوسطه از ابتدای مهر آغاز شود و سپس در سایر مراکز آموزشی و فراگیر در مناطق تعمیم داده شود.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بر لزوم ایجاد فضای امن برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اجرای فرهنگ‌سازی و برنامه‌های آموزش‌محور در خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: بدون تردید با استفاده از ظرفیت مساجد، مراکز فرهنگی و به خصوص مدارس می‌توان گام‌های اثربخشی برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشت.

نقیب همچنین بر اهمیت مشارکت اجتماعی با همراهی مردم و معتمدان محله‌ها تاکید کرد.

زنگ آسیب‌های اجتماعی در مدارس تهران نواخته می‌شود

وضعیت آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۴ بهتر از دیگر مناطق است

شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز بر هم افزایی و همسویی شهرداری با آموزش و پرورش منطقه برای بالابردن آگاهی قشر کودک و نوجوان با استفاده از نیروهای انسانی دلسوز در قالب این طرح آموزش محور با عنوان «زنگ آسیب‌های اجتماعی» در مدارس تاکید کرد.

امیر شهرابی با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی و افزایش امنیت و کاهش آسیب‌ها در محلات بدون تردید با حضور و مشارکت گروه‌های مردمی حل و موفقیت حاصل می‌شود، افزود: مراقبت‌های اجتماعی محلات با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی همچنین ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس در راستای اهداف قرارگاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاپایان سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی فضای بی‌دفاع شهری، تامین روشنایی پارک‌ها و زیرگذر بزرگراهی از جمله در بزرگراه امام علی(ع) با هدف ایجاد فضاهای امن در منطقه و افزایش ضریب امنیت شهروندان ادامه داد: محلات منطقه به لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی و نقاط آسیب‌خیز وضعیت مطلوبی نسبت به بسیاری از محلات دارند با این‌حال با برنامه‌ریزی و تلاش در تعامل با نهادهای دیگر چون نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضاییه، بسیج، پلیس و اداره برق برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی گام‌های مصمم برمی‌داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha