۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85591690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی در البرز برگزار شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۰
کد خبر: 85591690
همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی در البرز برگزار شد

کرج - ایرنا - همایش "پیشگیری و مداخله در خودکشی" با شعار "تلاش آگاهانه و مراقبت عالمانه روز دوشنبه در البرز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در این همایش از کاهش ۲۶ درصدی خودکشی در این استان طی ۲ سال گذشته خبر داد.

" محمد جواد کاظمینی" این کاهش را حاصل تلاش‌های مشترک نهادهای اجتماعی، سلامت و مردمی دانست و تاکید کرد که اقدامات منسجم در این حوزه ادامه خواهد داشت.

وی یادآورشد: این همایش با حضور فعالان حوزه سلامت روان، مشاورین سلامت، اورژانس اجتماعی، آتش نشانان و نمایندگان بیمارستان‌های مختلف، فضایی برای بررسی و تبادل نظر در مورد اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌جویانه در حوزه خودکشی فراهم کرد.

همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی در البرز برگزار شد

کاظمینی همچنین، از راه‌اندازی ۲ خط ۱۴۸۰ و ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی از شهروندان خواست در مواقع نیاز به مشاوره با این خطوط تماس بگیرند و در شرایط اورژانسی از خدمات شماره ۱۲۳ بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز همچنین به افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور، تعداد اورژانس‌های اجتماعی از یک مرکز به ۶ مرکز افزایش یافته و پنج مرکز مشاوره سلامت روان با عنوان 'سراج' در استان راه‌اندازی شده است که این اقدامات گامی مهم در کاهش اختلالات اجتماعی استان است.

وی با اشاره به تلاش‌های استان البرز در پیشگیری از خودکشی، اعلام کرد: با توجه به آمارهای انجمن پیشگیری از خودکشی کشور، استان البرز در ۲ سال گذشته پیشگام در کنترل و کاهش پدیده خودکشی و اقدام به آن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha