گرایی: کاهش وزنم تصمیم شخصی نبود/ کشتی مبارزه با لحظه‌هاست

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جهان و المپیک کشتی فرنگی از کاهش وزنش در چند سال اخیر پرده برداشت و گفت که این اقدام شخصی نبود بلکه تصمیماتی بود که برای من در این مدت گرفته شد.

محمد رضا گرایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه در دیدار انتخابی تیم ملی آمادگی خوبی داشتم اما در واپسین ثانیه‌ها مبارزه از دستم خارج شد.

وی در خصوص کاهش وزن خود و برادرش و عدم موفقیت در چند سال اخیر، توضیح داد: من چاره‌ای جز این کار نداشتم و باید خودم را در وزن ۶۷ کیلوگرم ثابت نگه می‌داشتم. بعد از جهانی ۲۰۲۱ نروژ تصمیم داشتم تا المپیک پاریس در این وزن باقی بمانم اما متاسفانه یکسری بدقولی‌ها در این خصوص پیش آمد.

دارنده نشان طلای المپیک توکیو ادامه داد: اسماعیلی در این وزن دلاوری خود را نشان داد و ان‌شالله این قهرمانی‌ها همچنان برای او تداوم داشته باشد. به طور قطع او می‌تواند در سالیان متمادی برای کشورمان نیز افتخارآفرینی‌ کند.

وی با بیان اینکه یکی از جذابیت‌های کشتی فرنگی، مبارزه کردن در لحظه‌ها است خاطر نشان کرد: اگر دیدار با دانیال سهرابی را دیدید من ۷ بر یک از او جلو بودم اما در یک غفلت نتیجه تغییر کرد.

دارنده نشان نقره و برنز جهانی همچنین در خصوص زمان‌بندی مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: ۲۰ روز مانده به این مسابقات تازه متوجه شدم که در انتخابی وزن ۷۲ کیلوگرم باید به روی تشک بروم. در این مدت تمریناتم به خوبی و بدون هیچ گونه مشکلی انجام شد. در این دیدار می‌توانستم زمانی که از لحاظ امتیازی جلوتر از رقیب خود بودم، مبارزه را بهتر کنترل کنم اما فن سنجاب پرنده در لحظات پایانی معادلات را برهم زد.

گرایی در خصوص ادامه حضورش در کشتی فرنگی، گفت: هنوز ۲۸ سالم است و کماکان کشتی خواهم گرفت. با توجه به تصمیم کادر فنی در وزن پایین‌تر دیگر به روی تشک نخواهم رفت و بنا دارم در اوزان بالاتر شانس خود را امتحان کنم. المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و قسمت برادران گرایی نبود که بار دیگر در المپیک به میدان بروند اما برای مسابقات جهانی بیشتر تلاش خواهم کرد تا بتوانم به دوبنده تیم ملی برسم.

با تصمیم کادر فنی و به منظور حضور تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی، در ۲ وزن مسابقه درون‌اردویی هفته گذشته برگزار شد که در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی و محمدرضا رستمی به روی تشک رفتند که در نهایت سید دانیال سهرابی دوبنده تیم ملی کشورمان را در این وزن برتن کرد.

محمدرضا گرایی در حالی در این دیدار با نتیجه ۷ بر سه پیش بود که دانیال سهرابی در ۳۰ ثانیه پایانی با فن سنجاب پرنده دیدار باخته را با پیروزی تغییر داد. این دیدار با نتیجه هفت و بر هفت به پایان رسید که گرایی درخواست چلنج داد که با بررسی دقیق داوری یک امتیاز دیگر به سهرابی داده شد. در نهایت این دیدار با برتری ۸ بر ۷ دانیال سهرابی به پایان رسید.

اما بعد از این مبارزه هیات کشتی نسبت به داوری مبارزه اعتراض کرد که کمیسیون داوران نظر خود را به شرح زیر اعلام کرد: در ۳۰ ثانیه پایانی کشتی، کشتی‌گیر آبی (سهرابی) موفق می‌شود با یک حمله کشتی‌گیر قرمز (گرایی) را از تشک خاج کند که حاصل این خروج یک امتیاز به نفع کشتی‌گیر آبی است. ضمنا در این حالت به علت اینکه کشتی‌گیر قرمز با فشار حریف به بیرون تشک هدایت می‌شود، فراری از سوی این کشتی‌گیر صورت نگرفته است. همچنین تیم داوری یک امتیاز برای خروج از تشک و یک امتیاز به جهت فرار از تشک داده بود.

حال با توجه به اعلام نظر کمیسیون داوری، به طور حتم تغییراتی در ترکیب تیم ملی در وزن ۷۲ کیلوگرم و همچنین تیم امید در جهانی آلبانی به وجود خواهد آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha