۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 85591756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۸ محصول جدید به سبد محصولات پارک فناوری پردیس افزوده شد

پردیس- ایرنا- ۲۸۸ محصول جدید از سال گذشته تاکنون به سبد تولیدات پارک فناوری پردیس افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، در بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که روز دوشنبه با حضور حسین افشین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار تهران، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد و در این نشست اعلام شد که بیش از ۳۰ محصول شرکت‌های عضو به ۳۰ کشور صادر شده و این شرکت‌ها توانسته‌اند در سال ۱۴۰۲، با بومی‌سازی دانش و فناوری‌ها و تولید محصولات پیشرفته در داخل کشور، مانع از خروج ارز از کشور به میزان ۷۲۵ میلیون یورو شوند.

در سال ۱۴۰۲، فروش داخلی شرکت‌های عضو پارک ۶۰۳ هزار میلیارد ریال، با گردش مالی بیش از ۱۸۳۰ هزار میلیارد ریال گزارش شده است و اعضای پارک در سال گذشته، بیش از ۲۱۸۰۰ میلیارد ریال (معادل ۳.۶% از فروش سالانه) را در فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کردند.

۲۸۸ محصول جدید به سبد محصولات پارک فناوری پردیس افزوده شد

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس

میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس بالغ بر ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده که با احتساب این سرمایه‌گذاری، مجموع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده از بدو تأسیس پارک تاکنون به مبلغی در حدود ۴۸۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

تاکنون بیش از ۳۵۷ هزار مترمربع فضاهای پژوهش و فناوری توسط بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس ایجاد شده که مجموع فضای طراحی شده در پارک توسط بخش خصوصی، بیش از ۱.۲ میلیون مترمربع است.

پیگیری تصویب قوانین در راستای حمایت بیشتر از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

در راستای حمایت بیشتر از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در سال ۱۴۰۲، پیگیری جهت تصویب «اساسنامهٔ سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری پارک فناوری پردیس»، تأسیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران و حذف کد یکتای سند از درگاه ملی مجوزها (جهت تسهیل در فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های فناور) در دولت توسط پارک انجام و به نتیجه رسید.

اکنون چهار نهاد حاکمیتی (مجتمع حل اختلاف دانش‌بنیان، اداره صمت شهرستان پردیس، دفتر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی) و ۴۰ ارائه‌دهنده خدمات عمومی در محدوده پارک فناوری پردیس در حال ارائه خدمت هستند.

حمایت‌های پارک فناوری پردیس از شرکت‌های عضو در جهت تسهیل تجاری‌سازی محصولات فناورانه

برگزاری ۴۹ میز ارائه خدمات مشاوره (حقوقی، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار)، برگزاری ۲۸۶۱ نفرساعت آموزش، تسهیل جذب بیش از ۳۱۷ نفر نیروی متخصص در شرکت‌های عضو، فعالیت بیش از ۲۰ نفر از متخصصان در قالب دوره نظام‌وظیفه تخصصی در شرکت‌های عضو پارک از جمله اقدامات پارک در این سرفصل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور

پارک فناوری پردیس توانسته است با جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور، زمینه‌ اشتغال و همچنین فعالیت شرکت‌های تأسیس شده توسط آنها را فراهم آورد و به‌عنوان برترین پارک فناوری در جذب این نخبگان در کشور محسوب شود.

همچنین پارک فناوری پردیس به‌عنوان اولین پایگاه همکار طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تاکنون توانسته است ۶۴ نفر از این متخصصان را در قالب‌های مختلف از قبیل فعالیت استارتاپی، هسته فناور، شتاب‌دهنده و برگزاری کارگاه آموزشی جذب کند.

تامین مالی مورد نیاز واحدهای فناور و دانش‌بنیان

در راستای کمک به تأمین مالیِ موردنیاز واحدهای فناور و دانش‌بنیان در سال گذشته، ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری در طرح‌های شرکت‌های فناور به ارزش ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه فناوری‌های نوین انجام شده است. براین‌اساس، ۲۱۷ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۷۹۲۰ میلیارد ریال به شرکت‌های عضو اعطا شده است.

سرمایه‌گذاری در طرح‌های شرکت‌های فناور به ارزش ۴۶۲۰ میلیارد ریال و ارائه بیش از ۸۱ فقره تسهیلات به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال از جمله فعالیت‌های دیگر ستاد پارک فناوری پردیس در راستای تأمین مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ اجرایی شده است.

تأمین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ و مادرتخصصی کشور

برگزاری بیش از ۹۰۰ جلسه مواجهه عرضه و تقاضای فناوری ، همکاری با ۳۰ شرکت بزرگ صنعتی (صنایع پالایش نفت، پتروشیمی، معدن و نیرو همچنین و تعریف ۳ پروژه ملی باهدف کاهش ناترازی بنزین، گاز و برق در کشور در راستای تأمین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ و مادرتخصصی کشور باتکیه‌بر توان تخصصی و فنیِ شرکت‌های عضو از دیگر دستاوردهای پارک فناوری پردیس در سال گذشته است.

همکاری و تعامل صورت‌گرفته با صنایع، منجر به انعقاد موافقت‌نامه بین پارک و صنایع به ارزش حدود ۲ هزار میلیارد ریال و انعقاد ۷۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد بومی‌سازی فناوری با مشارکت پارک شده است.

بر اساس این گزارش، پارک فناوری پردیس با داشتن ۲ شعبه پس از گذشت بیش از ۲ دهه فعالیت، به مساحت ۴۷۰ هکتار توسعه‌یافته است و ۴۸۴ عضو اصلی پارک، با بیش از ۹۰۰۰ نفر نیروی انسانی در کنار استارتاپ‌های مستقر در کارخانه‌های نوآوری، مجموعه خانواده‌ پارک فناوری پردیس را تشکیل می‌دهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha