۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85591823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره غواصان دریا دل زنجان برگزار می‌شود

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85591823
جشنواره غواصان دریا دل زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - دبیر اجرایی دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای و رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان گفت: دومین جشنواره غواصان دریادل و خط شکن در ۲ بخش نمایش های خیابانی و صحنه ای در زنجان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حسین نجفی شامگاه دوشنبه در نشست خبری بیان اینکه این انجمن با برگزاری انتخابات جانی دوباره گرفته است اضافه کرد: اولین دستور العمل این انجمن برگزاری جشنواره غواصان دریا دل بود که امیدواریم از حالت استانی به بین المللی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه زنجان به شهر غواصان دریادلان و خط شکن معروف است، اضافه کرد: خط‌شکنی زنجانی‌ها در دفاع مقدس نمود عینی داشت و شهدای زیادی را در این راه تقدیم انقلاب کردند.

وی تاریخ اجرای آثار نمایشی دور دوم جشنواره را از ۲۵ تا ۲۸ شهریور سال جاری اعلام کرد و گفت: ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده، پنج اثر به شکل خیابانی و ۱۱ اثر به شکل صحنه‌ای به اجرا می‌پردازند که با معرفی داوران آثار منتخب به دبیرخانه راه می‌یابند.

نجفی با بیان اینکه جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول مربوط به ثبت‌نام و مرحله دوم مربوط به بازبینی آثار است و گروه‌هایی که رأی مثبت دریافت کنند وارد مرحله اجرای جشنواره می‌شوند.

وی اظهار داشت: در بخش صحنه‌ای رضا یاوری، حمیدرضا قزلباش و علی امین‌زاده و در بخش خیابانی حمیدرضا رستمخانی، رحمان محمدی و آرزو بهرامی به عنوان گروه بازبین حضور داشتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان یادآور شد: این جشنواره به همت مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب طرح شهید آوینی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جشنواره توسط قرارگاه شهید آوینی تأمین شده است، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری نیز در برگزاری جشنواره همکاری کردند.

نجفی خاطر نشان کرد: نمایش‌های صحنه‌ای در فرهنگسرای امام خمینی (ره) و نمایش‌های خیابانی در میادین شهر به اجرا درمی‌آید که بازدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

پیش از این محورهای جشنواره، غواصان دریا دل خط شکن، دفاع مقدس، مدافعین حرم، مبارزه با تروریسم و فرهنگ ایثار و شهادت، پرداخت به زندگی و شهادت شهدای غواص استان زنجان و همچنین سبک زندگی خانواده های ایشان پس از شهادت و شهدای مظلوم غزه و مقاوت مردم فلسطین اعلام شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha