۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

ایلام-ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه بهره‌برداری از تونل کبیرکوه موجب حذف ۳۰۰ پیج خطرناک مسیر آبدانان به دره شهر می‌شود، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه به سیستم روشنایی مجهز شده است.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از تونل کبیرکوه (مسیر آبدانان - دره‌شهر) اظهار کرد: این تونل با توجه به کاهش میزان مسافت بین شهرهای آبدانان و دره‌شهر و قرار گرفتن در مسیر تردد زوار نقش مهمی در تسهیل تردد این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه در اربعین سال جاری تونل کبیرکوه به‌صورت موقت و اضطراری زیر بار ترافیک رفت، ابراز کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از این تونل از مطالبات مهم مردم استان به ویژه ۲ شهرستان آبدانان و دره‌شهر است.

۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

استاندار ایلام تصریح کرد: از مجموع کل مسیر ۲ طرف تونل کبیرکوه که حدود ۱۷ کیلومتر است، هفت هزار و ۲۰۰ متر طول تونل کبیرکوه بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر از آن به سیستم روشنایی مجهز شده است.

وی ابراز کرد: عملیات اجرایی تکمیل روشنایی کل تونل تا یک ماه آینده ادامه دارد و بهره‌برداری از آن، شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز استان و کشور نزدیک‌تر و باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه سخت‌گذر کبیرکوه می‌شود.

به گزارش ایرنا، تونل کبیرکوه در مجموع ٧۲۰۰ متر بوده که شامل یک تونل بزرگ به طول چهار هزار و ۷۶۳ متر و ۶ تونل کوچک به طول ۲ هزار و ۳۳۷ متر و همچنین ۲ تونل انحرافی برای کنترل و تخلیه روان آبها به طول ۱۳۰ متر و دیگری به طول ۱۸۹ متر است.

۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

بهره‌برداری از تونل کبیرکوه موجب روان‌سازی بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب و شمال غرب به جنوب کشور، رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان ایلام خواهد شد.

تونل کبیرکوه دارای پارکینگ‌های مورد نیاز، اماکن اضطراری، طرح تهویه هوا و روشنایی آن بر اساس استانداردهای فنی و جهانی است.

همچنین در مجموع ۹ گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha