۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۰۲
کد خبر: 85591954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیراز میزبان ٢ نمایشگاه ملی میراث باستانی و صنایع دستی شد

شیراز - ایرنا - دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: در حاشیه بربایی این رویداد بین‌المللی، ۲ نمایشگاه صنایع دستی فاخر ایرانی و آثار کمتر شناخته‌شده ایران باستان با همکاری موزه ملی و نمایشگاه ملی در شیراز برپا می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا تابش شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اظهار کرد: امسال جشنواره با شعار "ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما" کار خود را آغاز کرده است که مفهومی عمیق در خود جای‌داده و عمق نگاه ما در شعارهای این جشنواره متبلور است.

وی یادآور شد: این جشنواره در سال نخست با شعار "ایران میراث جهانی" کار خود را آغاز کرد و این پیام را مخابره کرد که جهانیان بدانید که کل سرزمین ایران میراث جهانی است و جای‌جای وطن ما میراثی بین‌المللی است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ادامه داد: هنرمندان از عناصر اصلی حفظ میراث فرهنگی هستند و شعار جشنواره نیز به‌گونه‌ای است که هنرمندان بتوانند با تفکر، به خلق آثار مرتبط بپردازند.

تابش گفت: انتظار دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی از شهرداری شیراز این است که در تبلیغات شهری توجه بیشتری به حفظ میراث فرهنگی داشته باشد و به‌صورت خلاقانه بخشی از ارزش‌ها را در قالب‌های مختلف در گوشه گوشه شهر به تصویر بکشد.

دبیر جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از دبیرخانه این جشنواره در شیراز خواست تا با هدف برپایی شایسته و فاخر این جشنواره، اقدام به برگزاری مانور جشنواره پیش از موعد کند و نقش و سهم ادارات در این جشنواره را مشخص کنند.
هنرمندان تا ۱۵ مهر آثار خود را بفرستند

وی گفت: هنرمندان برای ارسال آثار خود در بخش ملی جشنواره تا ۳۰ شهریورماه و برای بخش ویژه شیراز تا ۱۵ مهرماه فرصت دارد.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیمه دوم آبان ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

در زمان حاضر پیش رویدادهای این جشنواره بین المللی در حال اجرا است و تا کنون چند رویداد آموزشی، ورکشاپ و برنامه فرهنگی در شیراز برگزار شده است.

برپایی رویداد شب‌های فرهنگی ایتالیا و گرجستان در شیراز

مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس اعلام کرد: برپایی رویداد شب های فرهنگ ایتالیا و گرجستان در شیراز از جمله رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی هستند.

به عنوان یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی شب‌های فرهنگی ۲ کشور ایتالیا و گرجستان در شیراز شیراز برگزار می‌شود.

هاجر عسکری افزود: برگزاری برنامه میراث بانان آینده با همکاری آموزش‌وپرورش و معرفی پدیده نوآور باستان‌شناسی فارس در سایت باستان‌شناسی تل آجری،مرور آثار بین‌المللی تخت جمشید و برگزاری کارگاه مرمت آثار تاریخی از دیگر پیش رویدادهای این جشنواره بین‌المللی است.

وی اظهار کرد: معرفی اماکن تاریخی و مفاخر شیراز و فارس یکی از اولویت‌های استان در برگزاری این جشنواره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha