داور جشنواره آسمان: عکاسان از تقلید و تکرار پرهیز کنند

مهاباد- ایرنا- داور بخش عکس جشنواره آسمان مهاباد گفت: عکاسان برای ارتقا و رشد خود در زمینه عکاسی و خلق آثار برتر، باید از تقلید و تکرار پرهیز کنند.

جمشید فرج‌وندفردا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از عکاسان این منطقه در دام تقلید و تکرار کارهای دیگران گرفتار شده اند و برخی عکاس های جوان با نگاه متفاوتی و خلاقانه کار می کنند.

وی اضافه کرد: یک اثر اگر ایده و خلاقیت خود فرد و حتی ضعیف هم باشد، از یک اثر تکراری و تقلیدی که به بهترین شکل ممکن هم خلق اثر هم باشد، بهتر است.

وی اظهار کرد: هر عکاسی می تواند با تفکر به خلق آثار برجسته بپردازد و خود را در جمع بهترین عکاسان دنیا قرار دهد، عکاسان باید مبانی هنرهای تجسمی و طراحی باید یاد بگیرند؛ دید در عکاسی در قابل آموزش نیست و عکاس باید ذهینت خود را عینیت تبدیل کند.

وی در خصوص جشنواره آسمان و حمایت عکاسان و هنرمندان از این جشنواره نیز گفت: آثار جشنواره از تنوع بسیار خوبی برخوردار بود اگر عکاسان و فیلم سازان حمایت و همکاری لازم را با جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان داشته باشند به احتمال زیاد این جشنواره در سال های آتی به صورت ملی و حتی بین‌المللی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی پشتیبانی می‌شود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس شد و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال‌ غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد در حال برگزاری است.

طبق اعلام متولیان، برگزاری این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیتهای بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما به صورت روباز خواهد شد.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیات داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب و در بخش فیلم نیز ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شده که هیات داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزیده اند.

در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha