۶ فرصت گردشگری آب مازندران در مسیر جذب سرمایه‌گذار
منطقه گردشگری آبی آویدر - سد خاکی صلاح‌الدین‌کلا - نوشهر

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بررسی ظرفیت‌های ۶ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری آبی در کمیته گردشگری آب مازندران خبر داد و گفت: ظرفیت‌ها و موقعیت سد لاستیکی آرمیچ‌کلا بابلسر، سد گلورد نکا، سد لاریم جویبار، سد میجران رامسر، سد البرز و سد انحرافی بابلک که از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای معرفی به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری پیشنهاد شد در کمیته گردشگری آب بررسی شد.

به‌گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، حسین ایزدی در نخستین نشست کمیته گردشگری آب مازندران که روز دوشنبه با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وجود طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد مازندران و وجود بسترهای آبی متعدد در این استان، ظرفیت‌های خاص و جذابی در زمینه گردشگری آبی استان وجود دارد که برخی از این ظرفیت‌ها اکنون به منطقه‌های نمونه گردشگری استان تبدیل شدند و برای بهره‌گیری درست و اصولی از سایر ظرفیت‌های موجود نیز برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.

وی با بیان این‌که گردشگری آب یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در جهان است، افزود: با توجه به موقعیت و ظرفیت موجود در مازندران گردشگری آب می‌تواند به یکی از شاخه‌های مهم گردشگری این استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: تدوین طرح‌های گردشگری آب اگر با تعامل کارشناسان گردشگری انجام شود نتایج مطلوبی برای رونق اقتصاد گردشگری استان به دنبال خواهد داشت.

ایزدی تصریح کرد: بحث اصلی در این بخش دریافت مجوزهای لازم از دستگاه‌های مرتبط و متولی است. با پیگیری و بررسی کارشناسی نیز مسیر رسیدن به بسته‌های سرمایه‌گذاری طی خواهد شد و شرایط حضور سرمایه‌گذاران این بخش مهیا می‌شود.

۶ فرصت گردشگری آب مازندران در مسیر جذب سرمایه‌گذار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال‌های اخیر آب منطقه‌ای استان سازه‌هایی را به منظور تامین آب کشاورزی و آب آشامیدنی و همچنین مهار سیل ایجاد کرد که با توجه به چشم‌انداز زیبا و ایجاد بستر آبی، ظرفیت‌های مناسبی در محدوده پیرامونی این سازه‌ها برای ایجاد مناطق گردشگری ایجاد شده است.

حیدر داوودیان افزود: بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که پیرو آن مقرر شد در هر استان کمیته گردشگری آب تشکیل شود و در همین راستا نخستین نشست کمیته گردشگری آب مازندران برگزار شد.

وی اظهار کرد: پس از بررسی ظرفیت‌های موجود و تدوین طرح‌های اولیه، ۶ فرصت و ظرفیت گردشگری آبی استان برای بررسی بیشتر در نخستین نشست این کمیته مطرح شد که امیدواریم با هماهنگی و هم‌اندیشی و همچنین طی فرآیند قانونی، این ظرفیت‌ها نیز مانند چند نمونه موفق دیگر از واگذاری منابع آبی استان با جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری آب به نقاط شاخص گردشگری استان تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha