آغاز برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های سردشت/ ۴۰ هزار تن روانه بازار می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور سیاه (ره‌شه) گفت: پبش بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار تُن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

ریبوار علی‌پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان انگور از سطح حدود هشت هزار هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد که نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حدود بک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع سطح زیر کشت انگور سیاه در سردشت به صورت آبی و با میانگین برداشت ۱۵ تن بوده و مابقی نیز به صورت دیمی و میانگین برداشت هشت تن است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه (ره‌شه) در آذربایجان‌غربی و غرب کشور است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی کاملا ارگانیک استحصال می‌شود.

علیپور با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه می‌یابد، اضافه کرد: محصول انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن از کودهای اضافی برای تولید آن، مورد استقبال مردم سایر شهرها و استان‌های دیگر بوده و حدود ۹۰ درصد از آن به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردشت به عنوان قطب تولید انگور سیاه منطقه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha