۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبر: 85592094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۲۱۴ اصله قنداق قاچاق جنگلی در اردبیل کشف شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبر: 85592094
 ۲۱۴ اصله قنداق قاچاق جنگلی در اردبیل کشف شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل از کشف ۲۱۴ اصله قنداق قاچاق جنگلی در اردبیل خبر داد.

سرهنگ محمد نوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال رصد اطلاعاتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و اخذ دستور قضایی ۲۱۴ اصله قنداق قاچاق جنگلی در یکی از کارگاه‌های چوب در اردبیل با همکاری عوامل انتظامی کشف شد.

وی افزود: در این رابطه متخلف دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شد.

نوری به تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های ملی اشاره کرد و گفت: ۹۰ نفر در حفاظت از جنگل‌های این استان مستقر بوده و به‌ صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل و با متجاوزان به این عرصه‌ها برخورد قاطع خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر استقرار این تعداد افراد برای حفاظت از جنگل‌ها ، عرصه‌های جنگلی استان با ۲ دستگاه پهپاد کنترل می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل ادامه داد: برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خارج کردن هیزم ، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال کنند ، قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

نوری با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد، افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha