۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبر: 85592109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت های مرتبط با آن می تواند زمینه رونق اقتصادی و تبادلات فرهنگی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز سه‌شنبه در دیدار با ارزیاب یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت گردشگری و نقش آن در برنامه هفتم توسعه کشور افزود: لرستان از جاذبه های خدادادی و دست ساز زیادی بهره مند است که با معرفی بیشتر آنها می توان زمینه جذب گردشگر و رونق اقتصادی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم آباد به عنوان تنها بخشی از داشته های فرهنگی و تاریخی لرستان نیز به معرفی بیش از پیش داشته های تاریخی این استان کمک می کند.

استاندار لرستان گفت: جاذبه های گردشگری لرستان مانند آبشارها و چشم اندازهای طبیعی از جمله نعمت های خدادادی این استان بوده و بخش دیگری از آثار تاریخی و گردشگری نظیر غارها و قلعه تاریخی فلک الافلاک بصورت دست ساز ایجاد شده است.

شفقت، لرستان را استانی چهارفصل با جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و دست ساز عنوان کرد و اظهار داشت: وجود آبشارها، تنگه ها، کوهها و دشت های مختلف در کنار آثار مذهبی و مساجد، می تواند گردشگری این استان را متمایز کند.

وی تصریح کرد: جاذبه های گردشگری لرستان ترکیب مناسبی برای جذب توریست از سراسر جهان است و می توان از گردشگری به عنوان یک صنعت پیشران برای توسعه اقتصاد و ترویج فرهنگ این استان بهره مند شد.

ارزیاب یونسکو در روزهای اخیر برای بررسی پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد، در لرستان حضور یافته است و از نزدیک به بررسی غارهای تاریخی و پیش از تاریخ این دره، قلعه فلک الافلاک و پل های تاریخی می پردازد.

غارهای کلدر، قمری، گیلوران، یافته، کنجی و دو پناهگاه صخره ای گر ارجنه و پاسنگر در دره تاریخی خرم آباد قرار دارند و "قلعه فلک الافلاک" و "دره خرم‌آباد" به عنوان سهمیه ایران برای ثبت جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) انتخاب شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha