کارخانه: والیبال ایران از صحبت‌های شفر استفاده کند/ امیدوارم پیاتزا مثل عطایی بدشانس نباشد

تهران- ایرنا- سرمربی سال‌های دور تیم ملی والیبال با تمجید از انتخاب پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال، ابراز امیدواری کرد والیبال ایران بتواند روزهای موفقی داشته باشد.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص انتخاب روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که مربیان خیلی بزرگ به ایران نمی‌آیند؛ چرا که هم پول زیادی می‌خواهند و هم اینکه تیم ملی در شرایط خوبی نیست. البته پیاتزا مربی بارزومه و باکارنامه‌ای محسوب می‌شود که با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده است. ضمن اینکه ایتالیا یکی از کشورهای صاحب سبک در والیبال است و این مربی ایتالیایی می‌تواند روی مهارت های تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان و همینطور طراحی تمرینات مدرن به والیبال ایران کمک کند.

کارخانه: والیبال ایران از صحبت‌های شفر استفاده کند/ امیدوارم پیاتزا مثل عطایی بدشانس نباشد

وی افزود: این مربی کار با بازیکنان بزرگ را بلد است و می‌داند چه زمانی بازیکنان را تشویق و چه زمانی با آنها برخورد کند. به هر حال انتظار از پیاتزا که یکی از ۲۰ مربی برتر دنیا محسوب می‌شود همین است؛ اما برای موفقیت نباید فقط به حضور پیاتزا اکتفا کنیم. ما به یک برنامه بلندمدت نیاز داریم و باید برنامه‌ای طراحی کنیم که تیم ملی را برای المپیک بعدی به بالاترین سطح کیفی برساند.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال عنوان کرد: کسب نتیجه در کوتاه مدت سخت است. تیم ملی چند سالی است نتایج خوبی نگرفته و برای اینکه شرایط تغییر کند نیاز به زمان است . سرمربی آلمانی و اسبق استقلال یکبار صحبتی انجام داد که فکر می‌کنم والیبال ایران نیاز دارد تا از این صحبت به عنوان راهکار استفاده کند. شفر پس از پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس که آن زمان خیلی پرستاره بود، گفت: «ما دو برابر توان‌مان دویدیم.» مربی در ورزش حرفه‌ای خیلی مهم است؛ اما والیبال بازیکن محور است و کمتر مربی محور است. بازیکنان نقش زیادی دارند و در تیم ملی باید بیشتر از توان‌شان تلاش کنند.

کارخانه: والیبال ایران از صحبت‌های شفر استفاده کند/ امیدوارم پیاتزا مثل عطایی بدشانس نباشد

کارخانه با اشاره به اینکه باید با آسیب‌شناسی، مشکلات مهم والیبال ایران مشخص شود، گفت: ما از والیبال دنیا عقب افتادیم و باید با شتاب بیشتر و البته با هوش و دانایی بیشتر حرکت کنیم. خوشبختانه با آمدن تقوی حواشی والیبال کمتر شده است. باید کمک کرد و متحدتر و منسجم‌تر جلو رفت. اتحاد و همبستگی خیلی مهم است و با تلاش بیشتر، والیبال ایران آینده درخشانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: الان پیاتزا را انتخاب کرده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم. او مربی مطرحی است و نباید نگران باشیم. پیاتزا بعد از ولاسکو بهترین سرمربی تیم ملی است و در تیم‌هایی که مربیگری کرده اثرات خوبی گذاشته است. امیدوارم او مثل عطایی بدشانس نباشد.

پیشکسوت والیبال ایران در پایان درباره اینکه موسوی به تیم ملی بازمی‌گردد یا خیر، گفت: تیم ملی به یک کاپیتان مقتدر نیاز دارد و به نظر من موسوی می‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha