رهبر کره شمالی افزایش تصاعدی سلاح اتمی را خواستار شد

تهران– ایرنا– «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در جریان سخنرانی به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس «جمهوری دموکراتیک خلق کره» گفت که کشورش باید میزان تسلیحات اتمی را به بطور تصاعدی افزایش دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با استناد به «خبرگزاری مرکز کره» KCNA، افزود: رسانه دولتی کره شمالی، روز سه‌شنبه (امروز به وقت محلی) اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که این کشور اکنون در حال اجرای سیاست ساخت نیروی هسته‌ای برای افزایش «تصاعدی» تعداد سلاح‌های اتمی است.

بنابراین گزارش هبر کره شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس «جمهوری دموکراتیک خلق کره» در روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) سخنرانی کرد.

رهبر کره شمالی در این سخنرانی گفت که پیونگ‌یانگ باید توانمندی هسته‌ای و آمادگی خود را برای استفاده صحیح از این توان، در هر زمان معین برای تضمین حقوق امنیتی کشور به طور کامل‌تری آماده کند.

رهبر کره شمالی در این باره افزود: برای رویارویی با تهدیدات مختلف ناشی از ایالات متحده و هم پیمانانش، به یک حضور نظامی قوی نیاز است.

به گزارش ایرنا، کره شمالی تحت عنوان رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره در مورخ ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۲۷ تاسیس شد.

روز گذشته، مورخ دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین بطور جداگانه، هفتادو ششمین سال تاسیس این کشور را به کیم جونگ اون تبریک گفته و بر افزایش همکاری‌ها تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha