بازتاب حال ناخوش بیمارستان نمازی و مخالفت قاطع با گسترش فیزیکی شیراز در روزنامه‌های شیراز

شیراز - ایرنا - بازدید سرزده بازرس کل فارس از بیمارستان نمازی و انتقاد از خدمات‌رسانی به بیماران در بخش اتفاقات یکی از اخباری بود که در روزنامه‌های صبح سه‌شنبه شیراز نمود گسترده ای یافته است، مخالفت قاطع استاندار فارس با الحاق روستاهای پیرامونی به شیراز نیز در بیشتر مطبوعات مرکز فارس با تیتر درشت منتشر شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، خبرهایی از بازدید بازرس کل فارس از بیمارستان نمازی و نشست بررسی وضع روستاهای منفصل از شیراز با حضور استاندار و اعضای شورای شهر شیراز، ۲ خبری بود که در بیشتر مطبوعات امروز شیراز برجسته شدند.

انعکاس "نه" استاندار به الحاق روستاهای پیرامونی به شیراز

ساکنان روستاهای اطراف شیراز که تنهافاصله‌ای چند دقیقه‌ای با ورودی این کلانشهر دارند، امروز به دلیل کمبود بسیاری امکانات برای دریافت یا دسترسی به هر خدمت به شیراز سفر می کنند و در بسیاری موارد به محل اقامت شبانگاهی ساکنانی تبدیل شده که روزها برای کار به شیراز می‌آیند.

روز گذشته برای بررسی وضعیت این روستاها، نشستی با حضور استاندار و اعضای شورای شهر تشکیل شد که در روزنامه‌های صبح یکشنبه مرکز فارس، انعکاس گسترده‌ای یافته است.

روزنامه افسانه خبر جلسه بررسی روستاهای منفصل از شیراز را تیتر نخست خود کرده و با عنوان " مصائب روستاهای اطراف شیراز" به آن پرداخته است.

این روزنامه به نقل از استاندار فارس نوشته: با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافق هستم اما با الحاق آن به شهر شیراز موافق نیستم چرا که شهر شیراز بیش از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری را ندارد.

عصر مردم نیز سخنان استاندار در همین جلسه را تیتر یک کرده و از قول محمدهادی ایمانیه نوشته است: با الحاق روستاها به شهر شیراز موافق نیستم.

استاندار فارس با اعلام مخالفت خود با الحاق روستاهای اطراف شیراز به این کلانشهر، گفته: شایسته‌ است بودجه‌ای برای ماندگاری مردم در روستاها تدوین شود تا با فراهم‌سازی زندگی مناسبت‌تر در روستاهااز مهاجرت به شهر شیراز و و حاشیه نشینی خانواده‌ها کاسته شود.

خبر جنوب با تیتر درشت "نسخه‌ای برای مهاجرت معکوس" این سخنان ایمانیه را منتشر کرده در روتیتر نیز نوشته است: مخالفت استاندار فارس با الحاق روستاهای اطراف شیراز به این کلانشهر.

این روزنامه نیز بخشی از سخنان استاندار فارس را که گفته شیراز بیش‌ از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری راندارد برجسته کرده است.

تماشا " با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافقم اما با الحاق آن به شهر شیراز نه" را از میان سخنان ایمانیه در این نشست، تیتر کرده و شیراز نوین نیز از قول استاندار فارس نوشته است: " با الحاق روستا به شهر مخالف هستم".

سبحان نیز در پوشش خبری نشست روز گذشته بررسی روستاهای منفصل از شیراز، سخنان محمدهادی ایمانیه را به عنوان آخرین نسخه استاندار فارس برای تبدیل وضعیت اتصال روستاهای حریم شیراز تعبیر کرده و تیتر زده " الحاق نه!".

انعکاس حال ناخوش اتفاقات بیمارستان نمازی نمازی

شلوغی بخش اورژانش یا اتفاقات بیمارستان نمازی شیراز، بارها مورد گلایه بیمارانی بوده که گذارشان به این بیمارستان افتاده و کلافگی همراهان آنها را به همراه داشته است.

بازرس کل فارس روز گذشته بازدیدی سرزده از این بخش بیمارستانی داشته که گزارش آن تقریبا در همه روزنامه‌های یکشنبه ایرنا، منعکس شده است.

خبر جنوب با تیتر " سریال بازرسی‌ها به بیمارستان نمازی رسید" خبری از این بازدید منتشر کرده و نوشته است: بازرس کل استان فارس در بازدید سرزده از بخش اتفاقات بیمارستان نمازی شیراز از وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران در این بخش انتقاد کرد.

در این گزارش آمده است: کاظم اکرمی با بیان اینکه مسئولان استانی بویژه حوزه علوم پزشکی باید تدابیری را برای رفع مشکلات موجود در اتفاقات بیمارستان نمازی اتخاذ کنند، از قول مساعد بازرسی استان برای رفع مشکلات تا حصول نتیجه نوشته است.

او از ازدحام بیماران در راهروهای بیمارستان و عدم ارائه خدمات مناسب به آنها انتقاد کرده و گفته: این وضعیت اصلا در شان مردم عزیز نیست و در ضرورت اینکه باید بخش اتفاقات بیمارستان در بلند مدت توسعه یابد شکی نیست اما باید به دنبال راهکار کوتاه مدت بود تا هر چه سریع‌تر این مشکلات حل شود.

عصر مردم این بازدید و انتقادات بازرس کل فارس از وضعیت بخش اتفاقات بیمارستان نمازی را در صفحه نخست خود با تیتر " انتقاد بازرس کل استان فارس از وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران اتفاقات بیمارستان نمازی" منتشر کرده و افسانه نیز همین بازدید و انتقادات بازرسی کل فارس از برخی مشکلات بخش اتفاقات بیمارستان نمازی را با تیتر " انتقاد از وضع خدمات‌رسانی به بیماران" منعکس کرده است.

نمود مطبوعاتی جایگاه نامناسب فارس در فضای کسب و کار

به تازگی گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران از پایش ملی محیط کسب و کار در بها ۱۴۰۳ منتشر شده که این گزارش در ۲ روزنامه سبحان و افسانه شیراز نیز بازنشر شده است.

استان‌های مرکزی، خوزستان و همدان به ترتیب دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب وکار را نسب به سایر استان‌ها دارند و استانهای هرمزگان، کردستان و فارس نامساعدترین وضعیت را در این زمینه دارند.

بر این اساس استان‌های مرکزی، خوزستان و همدان به ترتیب دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب وکار را نسبت به سایر استان‌ها دارند و استان های هرمزگان، کردستان و فارس نامساعدترین وضعیت را در این زمینه دارند.

استان فارس با بیش از پنج میلیون نفرجمعیت ۱۴۱ رسانه چاپی دارد که از این شمار ۱۳ مورد روزنامه هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha