۲۳ فقره ساخت‌ وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی دماوند تخریب شد

دماوند - ایرنا - روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی، ۲۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در زمین‌های کشاورزی منطقه همند وادان شهرستان دماوند تخریب شد.

بر اساس این گزارش که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: در این عملیات تخریب که عوامل گشت امور اراضی و یگان راه و شهرسازی شهرستان دماوند حضور داشتند، ۲۰ فقره دیوارکشی به طول ۱۶ هزار متر مربع، سه فقره بنا به مساحت ۳۰۰ مترمربع، ۳۰ مترمربع استخر و ۵۰ مترمربع محوطه‌سازی در مجموع سطح ۶ هزار مترمربع تخریب شد.

این گزارش می افزاید: براساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک زمین کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

در این گزارش آمده است: به موجب قانون یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قبل از عملیات تخریب نسبت به صدور اخطاریه و توقف عملیات غیرمجاز اقدام می‌ کند که در صورت تمکین نکردن مالک مبنی بر جمع‌آوری مستحدثات غیرمجاز، با دریافت دستور قضایی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌ کند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در زمین ها کشاورزی از سوی شهروندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha