۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 5613
کد خبر: 85592276
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85592276
گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

تهران- ایرنا- از رامبراند تا داوینچی، ۶ تابلوی گران قیمت از نقاشان مشهور جهان تاکنون بالاترین رقم فروش را به خود دیده‌اند.

دنیای هنر همیشه ترکیبی از افرادی بوده است که عاشق خلق هنر و یا عاشق جمع آوری آثار هنری هستند و کلکسیونرها فقط مردم عادی نیستند. آنها معدود افرادی هستند که دوست دارند دیوارهای خود را با زیبایی‌های هنری تزئین کنند. بنابراین، بسیاری از نقاشی‌ها به افراد و دولت‌ها فروخته شد تا بازدید کنندگان بیشتری امکان دیدن آن‌ها را از نزدیک داشته باشند.

در اینجا به ۶ تابلوی گران قیمت فروخته شده تاکنون اشاره می‌کنیم.

«پرچمدار» اثر رامبرانت

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

تابلوی «پرچمدار» رامبرانت زیبا، درخشان و باشکوه است. این پرتره مردی است که یک پرچم سفید با استفاده شگفت انگیز از بازی نور و سایه در دست دارد.

مرد لباس مفصلی پوشیده است و کلاهی بر سر که بالای آن یک پر قوسی است.

این نقاشی توسط دولت هلند به مبلغ خیره کننده ۱۹۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ خریداری شد.

«شماره ۱۷A» اثر جکسون پولاک

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

جکسون پولاک یکی از چهره‌های برجسته در جنبش هنر انتزاعی بود و «شماره ۱۷A» یکی از مشهورترین آثار اوست. این مظهر تخصص پولاک در تکنیک چکاندن است که در آن رنگ با استفاده از قلم مو یا سطل آویزان روی بوم بزرگ ریخته و پاشیده می‌شود.

در سال ۲۰۱۶، «شماره ۱۷A» به صورت خصوصی به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

«کی ازدواج خواهی کرد» اثر پل گوگن

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

«Nafea Faa Ipoipo؟» یا به انگلیسی «When Will You Marry?» یک نقاشی زیبا از پل گوگن است که دو زن، یکی با لباس سنتی و دیگری با لباس‌های معمولی و غربی را نشان می‌دهد. این نقاشی در اولین سفر گوگن به تائیتی در سال ۱۸۹۲ انجام شد و دارای رنگ‌های جسورانه، زیبا و پیامی عمیق است. پیرزن با لباس سنتی از کوچکتر می‌پرسد کی ازدواج می‌کند و او ناراحت و متحیر به نظر می‌رسد.

این نقاشی در یک فروش خصوصی به قیمت حدود ۲۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

«ورق‌باز» اثر پل سزان

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

«ورق‌باز» بخشی از مجموعه‌ای متشکل از پنج نقاشی از پل سزان است که در اوایل دهه ۱۸۹۰ خلق شده است. گروهی از دهقانان را نشان می‌دهد که همگی لباس‌های شیک پوشیده‌اند و در محیطی آرام ورق بازی می‌کنند. این یک نقاشی ساده با پالت رنگ تیره است و با قیمت بسیار بالایی نیز به فروش رسید.

در سال ۲۰۱۱، یک نسخه از «ورق‌باز» به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به خانواده سلطنتی قطر فروخته شد.

«تبادل» اثر ویلم دی کونینگ

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

«تبادل» ویلم دو کونینگ یکی از مشهورترین آثار اوست. ساده و مینیمال است، رنگ‌های خاصی را انتخاب می‌کند و اغلب مردم را متعجب می‌کند که چرا به این قیمت بالا فروخته شده است. او قلم‌مویی تهاجمی و پرانرژی دارد و باعث می‌شود مردم فکر کنند که هنرمند قطعاً قبل از رنگ‌آمیزی طرح‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است.

این اثر در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

«سالواتور موندی» اثر لئوناردو داوینچی

گران‌ترین تابلوهای جهان کدامند؟

پایان این بخش با گران‌ترین نقاشی فروخته شده تا کنون رقم می‌خورد!

«سالواتور موندی» که به «ناجی جهان» تعبیر می‌شود، نقاشی است که اسناد بسیار گیج‌ کننده‌ای دارد. در حالی که برخی می‌گویند که این نقاشی توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده، برخی دیگر معتقدند که داوینچی فقط بخشی از نقاشی را خلق کرده است، در درجه اول دست‌ها و صورت، و بقیه توسط شاگرد او یا شخص دیگری انجام شده است.

این نقاشی در سال ۲۰۱۷ به قیمت حدود ۴۵۰.۳ میلیون دلار فروخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha