۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85592285
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تولید گندم در همدان به رکورد تاریخی رسید

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85592285
تولید گندم در همدان به رکورد تاریخی رسید

همدان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: تولید گندم در استان به ۷۰۷ هزار تن رسیده که این رقم در سال های گذشته تکرار نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا بهراملو در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان همدان با اشاره به اینکه در برخی سال های گذشته نیز باران های مناسب داشته ایم اما آمار تولید گندم به این میزان نرسیده است، اظهار کرد: رکورد تاریخی تولید گندم در استان علاوه بر بارش های مناسب به دلیل اصلاح ارقام جدید کشت، تغذیه مناسب ، عملیات مبارزه با آفات در غلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ درصد از مطالبات گندمکاران استان همدان که بصورت تضمینی گندم آنها خریداری شده بود، پرداخت شده است، تاکید کرد: الباقی بدهی کشاورزان تا پایان شهریور پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال جاری ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن جو از کشاورزان استان به میزان چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خریداری شد، اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آینده مطالبات کشاورزان جو کار نیز پرداخت شود.

وی ادامه داد: کود مورد نیاز برای اراضی کشاورزی در سال زراعی جدید تامین شده است و دغدغه ای در این زمینه برای کشاورزان وجود ندارد.

همدان رتبه نخست در رشد تولید مرغ

بهراملو در باره تولید مرغ در استان همدان نیز تاکید کرد: استان همدان از لحاظ رشد تولید مرغ در کشور رتبه اول را دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ذخایر کافی در زمینه سویا، ذرت و همچنین مرغ منجمد در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان همدان یادآور شد: تولید تخم مرغ در استان ۵۲ تن و متناسب با نیاز و تقاضای بازار است.

وی بیان کرد: گوشت گرم نیز به اندازه کافی در فروشگاههای زنجیره ای توزیع شده است و مردم می توانند اقدام به خرید کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha