نخستین کمپرسورهای پرکاربرد صنایع کشور در مشهد ساخته شد

مشهد-ایرنا- نخستین کمپرسورهای رفت و برگشتی مکانیکی فشار بالا که در صنایع کاربرد زیادی دارد، توسط یک شرکت دانش‌بنیان با تمام استانداردهای روز دنیا به صورت کامل بومی‌سازی و پس از ۱۰ ماه تلاش مستمر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «اطلس پترو پویش پاژ» که کمپرسور مزبور محصول این شرکت است، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بزرگترین مزیت کمپرسورهای رفت و برگشتی در مقایسه با سایر انواع مورد استفاده در صنایع، بالا بودن راندمان کلی آن و قابلیت دستیابی به فشارهای بالا است.

محمد افکن پور افزود: در کمپرسور رفت و برگشتی ‌جریان فشار به صورت ناپیوسته و تناوبی برقرار می‌شود و به همین خاطر تحت عنوان کمپرسورهای تناوبی نیز شناخته می‌شوند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: در حال حاضر نمونه خارجی این کمپرسور نزدیک به ۲۵۰ هزار یورو قیمت دارد و با ساخت آن در داخل، ۱۵۰ هزار یورو ارزآوری برای کشور در بردارد.

به گفته وی، اکنون محصولات این شرکت به کشور روسیه صادر می‌شود و به زودی محصولات به مقصد ازبکستان نیز صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمپرسورها به عنوان قلب صنایع مختلف شناخته می‌شوند که وظیفه فشرده کردن گازهای مختلف همچون هیدروژن، گاز طبیعی، اکسیژن، دی اکسید کربن و گاز فلر را برعهده دارند و به عبارتی این کمپرسور در صنایع متنوع و گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افکن پور بیان کرد: در این میان کمپرسورهای رفت و برگشتی مهمترین و پرکاربردترین نوع کمپرسورها در صنایع مختلف هستند که در دو نوع هیدرولیکی و مکانیکی عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز نخستین هیدرو کمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا نیز توسط این شرکت ساخته و برای نخستین بار در کشورمان رونمایی شد.

نخستین کمپرسورهای پرکاربرد صنایع در مشهد ساخته شد

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: لرزش بسیار کمتر در مقایسه با نمونه‌های خارجی از ویژگی های منحصر به فرد کمپرسورهای ساخته شده توسط این شرکت است، با دستیابی به دانش و ساخت این تکنولوژی، این شرکت قادر به ساخت انواع کمپرسورهای رفت و برگشتی مکانیکی و همچنین هیدرو کمپرسورها برای انواع گازهای مختلف تا فشار خروجی ۷۵۰ بار و دبی هزار متر مکعب بر ساعت است.

افکن پور ادامه داد: این شرکت در خصوص خدمات رسانی به تجهیزات ایستگاه های CNG در لیست مجاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است و تاکنون مبادرت به احداث، «اورهال»، نگهداشت و تعمیرات تعداد قابل توجهی از برندهای مختلف ایستگاه CNG در سطح کشور نموده است.

به گفته وی، برای نخستین بار این شرکت توانست در زمان اربعین حسینی و عزیمت زائران به کربلای معلی نخستین نمونه ایستگاه سوخت رسان سیار سی.ان. جی را ساخته و در خدمت زائران قرار دهد و اکنون نیز قرار داد ساخت ۱۰۰ نمونه از این ایستگاه در برنامه‌ریزی قرار دارد.

بیش از ۵۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha