۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85592325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: چالش‌ها و مسائل شبکه تعاون روستایی زنجان پیگیری می‌شود

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات اعضای شبکه اتحادیه و تعاونی‌های روستایی پس از کارشناسی شدن در سطح مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط منعکس و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌نبی الله محمدی روز سه شنبه در نشست تخصصی اعضای فعال شبکه اتحادیه ها و تعاونی های روستایی و کشاورزی که با حضور حجت الاسلام جواد جعفری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و عبدالله جعفری مدیر تعاون روستایی استان زنجان برگزار شد، افزود: با توجه به ظرفیت مهم و قابل توجه شبکه تعاونی های روستایی،‌ ارتباط موثر مسئولان دولتی با این شبکه و بهره گیری از آن در خدمت رسانی به روستاییان بسیار ضروری است.

وی بر لزوم برگزاری نشست های مستمر و توجه جدی به مطالبات شبکه تعاونی های روستایی تاکید کرد و ادامه داد: تعاونی روستایی مصداق مردمی‌ترین فعالیت ها در کشور است و برای تحقق شعار سال می توان از ظرفیت این تعاونیها بهره جست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به فراگیری تعاونی های روستایی و کشاورزی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: اجرای امور توسط این تعاونی ها علاوه بر ارائه خدمات کیفی موجب باز توزیع عواید این خدمات در قالب توزیع سود سهام به اعضا خواهد شد و به بهبود سطح معیشتی و رفع محرومیت از چهره روستاها و توسعه فعالیت های اقتصادی در این مناطق کمک شایانی می کند.

در این نشست تعاملی پیرامون اهم مسائل و موانع رشد و توسعه تعاونی ها، تحول و تجاری سازی در شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی گفت و گو، تبادل نظر و هم افزایی شد.

ضرورت بازنگری و به روزرسانی مفاد اساسنامه شرکت های تعاونی متناسب با نیاز روز از طریق همفکری و هم افزایی با صاحب نظران و متخصصین شاغل در بدنه سازمان و شبکه تعاون روستایی در سطح کشور در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین اعضای جلسه بر جلوگیری از هر نوع موازی کاری و تجمیع متولیان و ذی نفعان حوزه روستایی در ساختار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به دلیل سرمایه عظیم اجتماعی و اقتصادی و منابع و زیرساختهای لازم با سابقه بیش از ۵۰ ساله تاکید کردند.

۱۶۸ شرکت و تشکل در شبکه تعاونی‌های روستایی استان زنجان عضو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha