تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستم شهریور به اعلام روش‌های مشارکت مردمی در جشن عاطفه‌ها،تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان،توقف کاهش نرخ باروری،خرید ۲۲ دستگاه آمبولانس،واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته،برگزاری هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین،تعیین تکلیف ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع و پرهیز از تغییر مدیران مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

خرید ۲۲ دستگاه آمبولانس با کمک ۱۴۵ میلیارد تومانی یک نیکوکار

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: یک خیر حوزه سلامت ۱۴۵ میلیارد تومان برای تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس تقبل کرد که تعداد ۲۲ دستگاه خریداری شده و به زودی به ناوگان کشور افزوده می شود.

جعفرمیعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: یک خیر سلامت در این مجمع، ۱۴۵ میلیارد تومان برای تامین آمبولانس تقبل کرد که با توجه به فرسودگی آمبولانس ها، بسیار ارزشمند است.

میعادفر نداشتن حقوق گمرگی واردات آمبولانس اورژانس را یکی دیگر از دلایل راغب شدن خیران برای مشارکت در این امر دانست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

موفقیت پزشکان کشور در بازکردن رگ‌های قلب بدون نیاز به عمل جراحی

رئیس بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق از موفقیت پزشکی کشور به روش نوین در بازکردن رگ‌های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم بدون نیاز به عمل جراحی خبر داد.

مسعود قاسمی افزود: این تکنولوژی نوین کمک بزرگی به بیمارانی است که در آنها خطر عمل باز قلب وجود دارد و از سوی دیگر در صورت باز نشدن عروق شان در معرض ابتلا به سکته های قلبی و مغزی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: روش نوین الماس چرخنده، رسوب کلیسم رگ ها را بدون نیاز به عمل جراحی برطرف می کند که نتیجه این روش نوین به مراتب بهتر از شیوه های قدیمی است و سبب می شود، عمل فنرگذاری با موفقیت بیشتری انجام و از عمل باز برای برخی بیماران جلوگیری شود.

قاسمی ادامه داد: این روش که به کمک دستگاه های نوظهور کار می کند، تنها با دو سه ماه تاخیر از پیدایش آن در کشور های پیشرفته دنیا وارد ایران شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جشن عاطفه‌ها فرصتی برای مهرورزی است/اعلام روش‌های مشارکت مردمی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی برای مهربانی و مهرورزی است، مردم نیکوکار می‌توانند با چند روش در این پویش مردمی شرکت کنند.

محمد دهرویه افزود: جشن عاطفه ها فرصتی برای مهربانی و مهرورزی است که با هدف حمایت از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد، توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری و بسط و تعمیق مسئولیت‌های اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال پویش جشن عاطفه ها با شعار «پویش مشق همدل» تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: این پویش ۲۰ شهریورماه در معابر و میادین اصلی، ۲۳ شهریور در میعادگاه های نماز جمعه و مهرماه در مدارس استان تهران برگزار خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

ادبیات و فارسی از مهم‌ترین دروس مورد تاکید سمپاد است

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان گفت: هنر، ادبیات و فارسی از مهم‌ترین دروسی است که در مدارس سمپاد مورد توجه قرار می‌دهیم.

الهام یاوری در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی اظهارکرد: در لایه معنوی به نیازهای فرازمینی خود پاسخ می‌دهیم، در این راستا هنر هم می‌تواند به زمینی و فرازمینی تبدیل شود.

وی افزود: ادبیات هم با جلوه‌های بسیار خود از سبک زندگی زمینی و شور عارفانه را در خود جای داده است. ادبیات فارسی این امکان را به ما می‌دهد که درس‌های خوبی بدست آوریم. هدف از سازمان پرورش ملی استعداد درخشان اثرگذاری دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین‌کلیدهای اثرگذاری ارتباط با انسان‌ها بواسطه ادبیات و هنر است که با استفاده از اندیشه‌ها در راستای ارتباط موثر را بکار گیریم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

ارزش‌های قرآنی در شاهنامه پرورانده شده است/تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزش‌های قرآنی و فرهنگی و اجتماعی در شاهنامه پرورانده شده است.

علیرضا کاظمی در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی اظهارداشت: امروز با بحران هویت درگیر هستیم که با موئلفه‌های موثر در انقلاب دینی کم کار کردیم.

وی افزود: زبان بزرگترین موئلفه هویتی یک ملت است، جایگاه زبان و ادبیات فارسی در مجموعه تعلیم و تربیت بنیان همه کتاب‌های درسی است. دانش آموزانی ‌که در ادبیات فارسی ضعف دارند، در همه دروس دچار ضعف می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پس از کلیت زبان فارسی مهم‌ترین موئلفه هویت آثار اثرگذار مرتبط با هویت است، در ایران هیچ شخصیتی به اندازه فردوسی و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه نتوانسته در سرنوشت هویت ایران و غرور و افتخار و ارزش‌های باوری و سنن ما نقش آفرین باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

زمان برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس اعلام شد

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان اعلام شد.

براساس این اطلاعیه، جشن شکوفه‌ها ویژه اول دبستان، سه‌شنبه ۲۷ شهریور برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان سال هفتم، چهارشنبه ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

توقف کاهش نرخ باروری کشور/ ضرورت استفاده از متخصصان زنان

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توقف کاهش نرخ باروری کشور خبر داد و گفت: برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت باید از ظرفیت متخصصان زنان استفاده کنیم.

صابر جباری در نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت در بیمارستان شهید رجایی افزود: وزارت بهداشت به موضوع زایمان طبیعی توجه کرده و تصمیم بر این است که زنان را از سزارین به سمت زایمان طبیعی سوق‌دهیم. به همین خاطر باید حضور متخصصان زنان در جهت افزایش زایمان ایمن و طبیعی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های تنظیم خانواده طی ۳ دهه گذشته نسبت به ترویج و اطلاع‌رسانی زایمان طبیعی به خوبی عمل نکرده‌ایم و در دولت چهاردهم بر ارتقای این زایمان برنامه های زیادی در دست اقدام است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبرو هستیم/ کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت چهاردهم بر موضوع جوانی جمعیت تاکید دارد، گفت: اکنون با بحران جمعیتی روبرو هستیم و اگر به آن توجه نکنیم، ایران به پیرترین کشور دنیا تبدیل خواهد شد.

محمدرضا ظفرقندی در آیین افتتاح «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت» که در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، افزود: ۷۳ ماده قانونی در ارتباط با موضوع جوانی جمعیت تدوین شده که بخش عمده‌ای از اجرای آن بر عهده وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت با مسائل متعددی گره‌خورده است، تصریح کرد: موضوع سلامت مادران با مسائل متعددی مانند مسائل اقتصادی، سالمندی، اجتماعی و فرهنگی گره‌ خورده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۰ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال سهم‌الشرکه و سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه خبر داد.

محسن احمدی در این باره گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال از این مبلغ، به عنوان سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق از فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۳ واریز شده است.

وی افزود: صندوق طبق تعهدات و برنامه‌ای که به فرهنگیان وعده داده بود، سهم‌الشرکه بازنشستگان را در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی واریز می‌کند و ۱۲ هزار و ۵۲۳ نفر از فرهنگیان که تا مردادماه سال جاری بازنشست شدند، مشمول این پرداختی بوده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

سلاجقه بر ادغام محیط‌زیست و منابع طبیعی تاکید کرد

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: مجموعه منابع طبیعی و محیط زیست باید یک مجموعه واحد و در هم ادغام شود زیرا جدا بودن این دو مجموعه موجب هدر رفت سرمایه و خسران برای کشور خواهد شد.

علی سلاجقه در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان حفاظت محیط‌زیست که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در این سازمان برگزار شد، افزود: برای ادغام این دو نهاد در شورای عالی اداری کارهایی انجام شد اما به نتیجه نرسید.

وی اظهار داشت: محیط زیست یک سازمان حاکمیتی است و خط جهادی آن محیط بانان هستند اما اعتبارات آن بسیار ناچیز است با تلاش های صورت گرفته اعتبار آن را از ١٢ صدم درصد بودجه کشور به ١٨ صدم درصد رساندیم اما باید بیشتر شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

اعلام اسامی ترش مزه‌های غیربهداشتی/تولید جایگزین مفید برای چیپس و پفک

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای برخی شرکت‌های تولیدکننده و فرآورده‌های غذایی ترش مزه را به علت نداشتن اسناد و همچنین تعلیق، ابطال یا جعل اسناد مورد نیاز اداره کل فرآورده‌های غذایی غیرمجاز دانست و اسامی ترش مزه‌های غیربهداشتی را اعلام کرد.

آلوچه لواشک با نام های تجاری ساحل انزلی، کبری، ترشینه، تکدونه و بیتاتک به علت نداشتن مجوزهای لازم غیرمجاز شمرده می‌شوند.همچنین لواشک های نازلار ترش، لاریسا، مامانی، ترش ناب و لواشک سنتی برپایه پوره میوه ساحل ترش درسا مشمول محصولات غیر مجاز هستند.

آلوچه های مهوین، آتی سون و ترشک های مجلسی فرآوری شده باغ فردوس وآلو شرابی قصر طلا نیز به دلیل عدم داشتن مجوزهای قانونی لازم غیرمجاز هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

انصاری: زمان بذل و بخشش از منابع طبیعی کشور سپری شده‌است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه زمان بذل و بخشش از منابع طبیعی کشور سپری شده است، گفت: شناخت و به رسمیت شناختن اَبَرچالش های محیط زیستی در مواجهه با وضعیت بحرانی و شکننده محیط زیست کشور اهمیت دارد.

شینا انصاری در آیین تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در این سازمان برگزار شد، افزود: در زمینه اَبَرچالش ها و یافتن راه حل برای عبور از آنها نیازمند درک مشترک از آنها هستیم.

وی با اشاره برخی از اَبَرچالش های حوزه محیط زیست اظهار داشت: ناترازی در بحث انرژی و آب یکی از موارد است که می‌دانیم رفع آن با روش‌های مرسوم فعلی امکان پذیر نیست و باید از ابعاد مختلف به ابن ناترازی بپردازیم و نگاه اجتماعی به این موضوع داشته باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین برگزار شد

هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی به صورت علنی برگزار شد.

هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی آغاز شد.

قاضی دهقانی در ابتدای جلسه دادگاه با درود به روح شهدای انقلاب گفت: ملت ایران از قربانیان بزرگ تروریسم در دنیا محسوب می‌شوند و آنچه که توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران به این دادگاه واصل شده است در خصوص اتهاماتی است که ارتکاب یکی از آن‌ها قواعد و عناوین دادرسی جداگانه‌ای در بسیاری از کشورهای دنیا برای رسیدگی به متهمان آن دارد. با توجه به اینکه امروزه تروریسم چه در قالب دولتی آن و چه در قالب گروه‌های سازمان یافته بزرگ‌ترین تهدید برای صلح، عدالت و امنیت محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه آن برای تامین صلح و عدالت و امنیت بیشتر، اقدام به مبارزه قانونی در چهارچوب مقررات کیفری و حقوقی خود دارد و از آنجایی که ملت ایران از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم محسوب می‌شوند و بسیار قبل‌تر اینکه واقعه ۱۱ سپتامبر در آمریکا وجدان جهانی و سازمان ملل را بخواهد به سمت مبارزه با تروریسم سوق دهد، قوه قضاییه ایران به مبارزه با تروریسم اقدام کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

پرهیز از تغییر مدیران مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی/ثبت‌نام اتباع تعیین تکلیف شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از هرگونه تغییر مدیران مدارس پرهیز شود و اگر قرار بر تغییر باشد باید بر اساس ضوابط و هماهنگی انجام شود.

علیرضا کاظمی در بیستیمن جلسه ستاد مهر که با حضور اعضای این ستاد به صورت حضوری و برخط برگزار شد با اشاره به پیگیری پاداش معلمان از دولت بیان کرد: درخصوص افزایش ظرفیت منابع انسانی و مجوزهای لازم از سران قوا در حال رایزنی و پیگیری هستم.

وی به پیگیری مستمر تعیین وضعیت نیروهای قرارداد کارمعین و خرید خدمت اشاره کرد و گفت: تمام تلاشم را برای رفع دغدغه های این قشر به کار خواهم گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

همکاری ۱۱۲ هزار حامی در طرح اکرام/راه‌اندازی بازوی «حامی باش»

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۱۲ هزار حامی با حمایت از ۲۷ هزار و ۱۳۶ یتیم و فرزند محسنین با ما همکاری دارند، گفت: نیکوکاران می‌توانند با راه‌اندازی بازوی «حامی باش» در نرم افزار «بله» در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری کنند.

محمد دهرویه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ۱۱۲ هزار حامی با حمایت از ۲۷ هزار و ۱۳۶ یتیم و فرزند محسنین با کمیته امداد استان تهران همکاری دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۹۵۷ نفر یتیم و بقیه فرزندان محسنین هستند.

وی ادامه داد: حامیان در چهارماهه نخست امسال بالغ بر ۱۹۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان/توقف کاهش نرخ باروری

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha