تشدید حملات اوکراین به روسیه با ۱۴۴ پهپاد/یک نفر در حوالی مسکو کشته شد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته اوکراین با ۱۴۴ پهپاد به ۹ منطقه این کشور از جمله مسکو پایتخت حمله کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تاس، وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور موفق شده است تمامی این پهپادها را رهگیری و سرنگون کند.

این وزارت خانه افزود: در این میان ۷۲ پهپاد تنها بر فراز منطقه «بریانسک» و ۲۰ پهپاد بر فراز «مسکو» منهدم شدند.

الکساندر بوگوماز، فرماندار بریانسک تصریح کرد که این حملات هیچ تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشته و تمامی پهپادها با موفقیت منهدم شدند.

آندری وروبیوف فرماندار مسکو گفت که دو برج مسکونی در منطقه «رامنسکایه» در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق کرملین در مسکو آسیب دیده و دچار حریق شده اند.

وی افزود: یک زن ۴۶ ساله کشته و سه نفر مجروح شده اند. حدود ۴۳ نفر نیز به مکان های اسکان موقت منتقل شده اند.

خبرگزاری رویترز نیز در همین ارتباط نوشت: در نتیجه این حملات که یکی از گسترده ترین حملات اوکراین به غرب روسیه بوده است، دست کم ۱۴۴ واحد مسکونی و ساختمان های زیادی در مناطق پرجمعیت تخریب شده اند.

این خبرگزاری افزود: مقامات ارشد روسی اعلام کرده اند به دنبال این حملات سه فرودگاه مهم و بزرگ مسکو تا اطلاع ثانوی بسته شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که با پیشروی روسیه در شرق اوکراین، کی یف تلاش می‌کند با حمله جسورانه به منطقه کورسک و افزایش حملات پهپادی خود در خاک روسیه، پیروز این جنگ باشد.

مسکو نیز بارها این حملات را محکوم کرده و تاکید کرده است که حمله به زیرساخت های غیر نظامی یک عملیات تروریستی است.

سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-۲۴» ضمن محکوم کردن تمایل حمله کی یف به نیروگاه هسته ای کورسک، آن را بالاترین سطح تروریسم خواند و تاکید کرد که تا زمانی که ارتش اوکراین خاک روسیه را ترک نکند هیچ گونه مذاکراتی انجام نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha