۱۷هزار و ۳۶۱ نفراز بیماران خاص در چهارمحال و بختیاری نشان‌دار شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷ هزار و ۳۶۱ بیمار خاص استان در ۱۰۷ رسته بیماری نشان‌دار شدند و از خدمات حمایتی بیمه بهره‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا اصغرزاده روز سه‌شنبه در دومین جلسه کمیته بیماران خاص استان با اشاره به اینکه اساس‌نامه بیماران صعب‌العلاج و خاص در سال ۱۴۰۱ برای حمایت از این بیماران ابلاغ شد افزود: از زمان ابلاغ این اساسنامه تاکنون یکهزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.

به گفته وی، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به منظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداخت از جیب این بیماران تاسیس شده و بیمه‌شدگان که جز بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیماران خاص با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه RDA وزارت بهداشت ثبت‌نام می‌شوند و سپس با مراجعه به سامانه شهروندی و ثبت (بیماری صعب العلاج) از مزایای مطرح در اساسنامه تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهرمند می‌شوند.

۵۵ قلم دارو در چهارمحال و بختیاری با کمبود مواجه است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پرشکی چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ۵۵ قلم دارو در استان دارای کمبود است که این میزان در کشور ۲۰۰ قلم است.

رضا محمدی افزود: هم‌اکنون در داروهایی با برند خارجی برای بیماران پیوندی و انسولین کمبود وجود دارد و بیشتر بیماران بر استفاده از برند خارجی تاکید دارند، در حالی که نمونه مشابه همان برند با تولید داخل در داروخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه برای تامین انسولین خارجی، شرکت خارجی به تعهد خود عمل نکرده تفاهمنامه جدید امضا شده است.

به گفته وی، مطالبات داروخانه‌های استان هم از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به مشکلات بیماران صعب العلاج و خاص گفت: حل مشکلات این بیماران نیازمند حمایت و کمک خیرین است.

محسن حسین میرزایی افزود: رسیدگی به مشکلات بیماران خاص باید به صورت ویژه، خاص و فراتر از نگاه سازمانی و اداری باشد تا بتوان گامی رو به جلو برداشته شود.

به گفته وی، مشارکت خیرین در بحث سلامت در جامعه نهادینه شود و کمک‌های مردمی و خیری به سمت رفع نیازهای بهداشت و درمان هدایت شود.

حسین‌میرزایی با تاکید براینکه بیماران خاص با توجه به شرایط و مشکلات ناشی از بیماری نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند گفت: برای رفع مشکلات این قشر از جمله احداث همراه‌سرا، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با وزارت راه و شهرسازی و برنامه و بودجه نامه‌نگاری و رایزنی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران خاص برای تشکیل پرونده نشان‌دار به دلیل بی‌اطلاعی از مزایایی طرح نشان‌دار شدن بیماران احصا، به دفاتر بیمه‌ها مراجعه نکرده‌اند گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه سلامت و مدیریت درمان باید اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت بحث شناسایی و برطرف کردن موانع موجود مشکلات بیماران خاص در استان گفت: با شناسایی رفع مشکلات این بیماران می‌توان گوشه‌ای از مشکلات حوزه درمان آنها را برطرف کرد.

شهرام خواجوی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص کمک خیرین، نهادهای حمایتی، ستاد اجرایی فرمان امام، مسئولیت اجتماعی بانک‌ها و پیگیری دستگاه‌های متولی در حوزه درمان بیماران خاص استفاده کرد.

به گزارش ایرنا،با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت‌علاج در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و بیش از ۱۷ هزار بیمار زیرپوشش بیمه سلامت نشان‌دار شدند و براین اساس تامین دارو و درمان برای این افراد تا بالای ۹۰ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha