۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85592372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای گرم و شرجی تا پایان هفته در مازندران ماندگار است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که با تداوم فعالیت الگوی تابستانه، شرایط جوی استان از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری گرم و شرجی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز سه شنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعداز ظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از گذر عصر روز جمعه این هفته تا روز یکشنبه آینده با ورود سامانه ناپایدار جوی، علاوه بر ابرناکی آسمان، رگبار پراکنده باران و وزش باد نیز دور از انتظار نیست و از روز دوشنبه آینده شرایط جوی مازندران پایدار خواهد بود و به لحاظ دمایی نیز تغیییر محسوسی در سطح استان ایجاد نخواهد شد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا از امروز تا روز پنجشنبه هفته جاری در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۲ تا ۳۴، در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر باشد که با ورود سامانه ناپایدار جوی در آخرین روز هفته جاری، دمای هوا نیز روند کاهش را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در این مناطق از روز جمعه تا روز یکشنبه به طور متناوب بین ۲ تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از روز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز جمعه نیز نیمه ابری گاهی ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه آینده ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما و گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پراکنده و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۲.۲ و کلاردشت با ۲۳.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha