ادبیات و زبان فارسی از مهم‌ترین دروس مورد تاکید سمپاد است

تهران -ایرنا- رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان گفت: هنر، ادبیات و زبان فارسی از مهمترین دروسی است که در مدارس سمپاد مورد توجه قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، الهام یاوری در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی اظهارکرد: در لایه معنوی به نیازهای فرازمینی خود پاسخ می‌دهیم، در این راستا هنر هم می‌تواند به زمینی و فرازمینی تبدیل شود.

وی افزود: ادبیات هم با جلوه‌های بسیار خود از سبک زندگی زمینی و شور عارفانه را در خود جای داده است. ادبیات فارسی این امکان را به ما می‌دهد که درس‌های خوبی بدست آوریم. هدف از سازمان پرورش ملی استعداد درخشان اثرگذاری دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین‌کلیدهای اثرگذاری ارتباط با انسان‌ها بواسطه ادبیات و هنر است که با استفاده از اندیشه‌ها در راستای ارتباط موثر را بکار گیریم.

یاوری خاطر نشان کرد: ادبیات یکی از مهم‌ترین کلیدهای ارتباط با انسان‌ها است و در ارتباط انسان‌ها، هنر و ادبیات موثر است و با استفاده از این ابزارها می‌توانیم انسان‌ها در جهان را بشناسید.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: ارتباط با گنجینه‌های فارسی را یکی از ارکان‌های تربیت می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که شما دانش‌آموزان، ادبیات فارسی می‌خوانید و می‌شناسید.


ارسال ۱۲۸۴۶ اثر به ششمین جشنواره ملی فردوسی مدارس سمپاد
 
معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۲ هزار و ۸۴۶اثر به ششمین جشنواره ملی فردوسی ارسال شده است.

فرهاد فتحی‌نژاد نیز در این آیین اظهار کرد: طراحی جشنواره ملی فردوسی با شعار چشم انداز هر نیاز کشور یک دانش آموز سمپادی آماده شده است که اثرگذاری و منطبق بر مدل تربیتی جدید سمپاد صورت گرفت.

وی افزود: این جشنواره از سال ۹۷ با همکاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان‌های خوزستان و خراسان رضوی در میان ۲ گروه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه مدارس استعدادهای درخشان آغاز شده است.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد سازوکار برای تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی در دانش آموزان و معلمان، پاسداشت هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادب فارسی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه ادبیات فارسی و حمایت از نوآوری و آثار خلاقانه ادبی، اهداف اصلی این رویداد است، گفت: محورهای ششمین دوره جشنواره در زمینه فردوسی و شاهنامه الف) محور زبان فارسی: واژه‌گزینی و جایگاه زبان فارسی در مقام زبان علم و اثر پژوهشی در زمینه فردوسی و شاهنامه و ب) محور ادبیات فارسی: دانش آموزان و فرهنگیان با موضوعات: فرهنگ نیایش، پاسداشت مدافعان کشور در حوزه‌های گوناگون، خردورزی، میهن‌دوستی، هویت و پهلوانی، خردورزش و در قالب‌های مثنوی، چهارپاره، غزل، رباعی، نیمایی، سپید، داستان کوتاه، نثر ادبی، نثر، داستانک و شاهنامه خوانی دانش‌آموزان است.

فتحی نژاد با اشاره به اینکه امسال در ششمین جشنواره بخش ویژه گلستان خوانی هم اضافه شد، یاد آور شد: از میان تعداد آثار ارسال شده ۳۰۰ اثر د بخش فرهنگیان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ اثر مربوط به بخش دانش‌آموزی بوده است.

وی افزود: همچنین امروز در آیین پایانی این جشنواره از این مجموع از ۱۵۰ دانش‌آموز و معلم برتر این جشنواره تقدیر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha