سفر رئیس جمهور به نیویورک فرصت خوبی برای گسترش روابط با کشورهای مختلف ایجاد کرد

تهران- ایرنا- نماینده اسبق مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک فرصت خوبی برای گسترش و توسعه روابط با کشورهای مختلف ایجاد کرد و ایشان در این سفر دیدارهای خوبی با مسئولان دیگر کشورها داشتند.

منصور حقیقت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: سفر آقای رئیس جمهور به نیویورک فرصت خوبی برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی به ویژه در حوزه مسأله فلسطین است.

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: همچنین تریبون سازمان ملل فرصت خوبی را برای آقای پزشکیان فراهم می آورد تا از این طریق پیام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان برسانیم که کشور ما به دنبال حل مشکلات از طریق مذاکره و گفت و گو است و هیچ گاه میز مذاکره را ترک نخواهد کرد.

وی افزود: ایرانیان مقیم آمریکا برای ما یک ظرفیت و فرصت هستند و ما باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می تواند با بیان شیوا و خوبی که دارد نسبت به جلب توجه ایرانیان مقیم آمریکا اقدام کند و قطعا بیان آقای رئیس جمهور برای آنها جذاب خواهد بود و ما می توانیم با جذب ظرفیت‌های ایرانیان مقیم آمریکا از تجربه، تخصص و سرمایه آنها برای توسعه کشور اقدام کنیم.

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: رئیس جمهور در این سفر در دیدارهای مختلفی که داشتند مواضع و اهداف و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در مقابل مسائل مختلف را به خوبی بیان کرد و گام موثری در بحث تعمیق و گسترش روابط با کشورهای مختلف در حوزه های سیاسی، اقتصادی و... برداشت.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز گذشته با جمعی از مسئولان و مقامات کشورهای مختلف دیدار و گفت وگو کرد، رئیس جمهور همچنین شب گذشته در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» سخنرانی کرد.

دکتر پزشکیان در این نشست با بیان اینکه مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتارجمعی در خاورمیانه، بدون هیچ‌گونه پیش شرطی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha