امام جمعه کرمان: سازمان بازرسی ماموریت قوی در سلامت همه سازمان ها دارد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره فعالیت دیوان محاسبات در مجلس و سازمان تعزیرات در دولت به عنوان چشم بینای این قوا گفت: چشم بینا در دستگاه قضایی نیز سازمان بازرسی است که ماموریت قوی تری در سلامت همه دستگاه‌ها دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان کرمان افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی چند قوه تعریف شده و هر قوه برای اجرای رسالت به بهترین نحوه برایش چشمی در نظر گرفته شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور سه ماموریت دارد تصریح کرد: اولین ماموریت، حراست و دومین ماموریت صیانت و ماموریت سوم تامین سلامت دستگاه ها است که ماموریت حراست از بیت ‌المال مسلمین و اموال عمومی کشور، ماموریت صیانت از نیروهایی که صادقانه کار و فعالیت می کنند و ماموریت سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم را شامل می‌شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: اجرای هر کدام از ماموریت‌ها در کرمان به دلیل پهناوری، فراز و نشیب‌های متعدد، جو و جمعیت، گاهی دچار سختی می ‌شود، از اینرو هر مسئولی در هر رده‌ای اگر در این استان بتواند کاری با معدل بالا انجام دهد، اقدامش قابل تقدیر است.

به گفته وی، مدیرکل سابق بازرسی استان   طی بیش از ۲ دهه خدمت توانست ماموریت سخت بازرسی را در استان کرمان به خوبی مدیریت کند.

سازمان بازرسی بر همه دستگاه‌ها نظارت همه جانبه دارد

امام جمعه کرمان: مدیرکل سابق بازرسی استان، ماموریت دشوارش را به خوبی مدیریت کرد
رییس‌کل دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست افزود: اگر خواهان ایجاد یک جامعه سالم و عاری از تخلف هستیم باید از دستگاه های اجرایی سالم بهره‌مند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: دستگاه اجرایی سالم با استفاده از انسان های سالم، سلامت جامعه را تامین می کنند و این سلامت حاصل نمی شود مگر با سازوکار نظارت درست بر دستگاه ها، و بر اساس قانون سازمان بازرسی بر همه دستگاه ها نظارت همه جانبه دارد.

وی اظهار داشت: به نمایندگی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان از زحمات ۲ دهه آقای آبیار در سازمان بازرسی استان تشکر و قدردانی می کنم.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز افزود: آقای آبیار بر مجموعه های اداری استان نظارت مناسبی داشت و با راهنمایی خوبی که به مدیران اجرایی ارائه می داد شرایط استان وضعیت مناسبی داشته است.

وی افزود: آبیار در جلسات شورای اداری، اقتصاد مقاومتی و حفظ حقوق بیت المال یار و یاور فعالان اقتصادی، دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ضمن تبریک انتصاب آقای سالاری به عنوان بازرس کل جدید استان کرمان، بیان کرد: آقای سالاری سال ها در مسند دادستانی استان ارتباط و تعاملات خوبی با مردم، ضابطین و دستگاه های اجرایی داشته است.

وی با بیان اینکه هرچه نظارت بیشتر باشد جامعه سالم تر می شود، گفت: به یاری خدا سازمان بازرسی استان کرمان با مدیرکل جدید خود بتواند آنچنان که در سند تحول پیش بینی شده بیش از پیش در اجرای ماموریت های خود موفق باشند.

سبک مدیریتی اداره کل بازرسی کرمان منطبق با دیدگاه‌های رهبری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز گفت: سبک مدیریتی چند ساله اداره کل بازرسی استان کرمان منطبق با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

رحمان جلالی به ۵ مضمون اصلی در دیدگاه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بازرسی موثر اشاره داشت و عنوان کرد: نخستین مضمون ویژگی‌های فردی بازرس شامل انصاف، خبره، بصیر، امین و صداقت است که آقای احمد آبیار به این ویژگی‌ها شهره بود.

وی ادامه داد: به‌روز بودن و حضور میدانی از اصول مدنظر بازرس در دیدگاه رهبر معظم انقلاب است که به واسطه مسئولیتم در هیات تخلفات، بارها عملکرد آقای آبیار در این زمینه را شاهد بودم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: پیگیری تا رسیدن به نتیجه، هدایتگر و اصلاح‌گر، بازدارنده و قاطعیت از دیگر ویژگی‌های یک بازرس از دید رهبر انقلاب است.

جلالی ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌، ساعت‌ها از بازرس کل استان مشاوره می‌گرفتند و سبک مدیریتی چند ساله آقای آبیار منطبق با منظومه فکری رهبری بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین با تبریک انتصاب "دادخدا سالاری" به سمت مدیرکل بازرسی استان گفت: ایشان را به عنوان یار و همراه حاج قاسم سلیمانی می‌دانیم.

جلالی افزود: شجاعت در مواضع از ویژگی‌های بازرسی آقای سالاری است و جزو دادستان‌های میدانی بودند، ضمن اینکه صداقت در گفتار و عمل دارند.

وی اظهار داشت: ان‌شاالله ریلی که در اداره کل بازرسی استان در تعامل‌ با دستگاه‌ها گذاشته شده است با حضور آقای سالاری تقویت شود و شاهد اقدامات موثر باشیم.

"دادخدا سالاری" معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان با حکم رییس قوه قضاییه به سمت مدیرکل بازرسی استان کرمان منصوب شده بود که امروز معارفه شد.

آیین معارفه مدیرکل بازرسی استان کرمان با حضور رییس سازمان بازرسی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اعضای شورای تامین، اداری و قضایی استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha