به گزارش ایرنا، رضا محمدنژاد بیدخت روز سهشنبه در صحن شورای شهر با اشاره به آغاز جذب راهبران مترو، تصریح کرد: مرتب به دنبال این هستیم که راهبران جدید را در قطارهای جدید بکار بگیریم اما امکان این هم وجود دارد این راهبران در قطارهای قدیمی هم مشغول به کار شوند.
وی با بیان اینکه مبالغ پرداختی از دولت بین وزارت نفت و شورای اقتصاد گیر کرده بود، گفت: ما اولین مجموعه ای هستیم که توانستیم بابت کاربرگ عملکردی سال ۱۴۰۲ از محل صرفه جویی گاز ۵۵۴ میلیارد تومان دریافت کنیم که به زودی به حساب شهرداری تهران تزریق می شود.
وی با اعلام اینکه ما با معاونت مالی و معاونت حمل و نقل قراردادهای سنگینی را به صورت غیرنقد جلو می بریم که هنوز ثبت نشده است، یادآور شد: این قراردادها ارقام بسیار بالایی دارد که به صورت غیرنقد این تجهیزات خریداری می شود که این مبالغ هم به زودی در حساب ها ثبت می شود.
محمدنژاد با بیان اینکه ارتباطی بین روزنامه همشهری به دلیل اینکه کار تخصصی تبلیغات را بر عهده دارد، برقرار شده است، اظهار کرد: بنده موضوع تبلیغات را از امروز حتما پیگیری خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اعلام اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمام بدهی های بیمه پرداخت شده و بدهی نداریم، گفت: بیمه تکمیلی کارکنان نیز با بیمه ایران است و شرکت بهره برداری مترو جزو مشتریان خوش حساب بیمه ایران است.
وی تأکید کرد: جلسات مختلفی برای مهرماه و بازگشایی مدارس برگزار شده و در این زمینه آمادگی کامل داریم.
همچنین محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه تغییر مدیریت در این شرکت زیاده بوده است، اظهار کرد: با عرض پوزش از شهرداری گاهی افراد اشتباه هم برای مدیریت این شرکت انتخاب شده اند، اما به هرشکل حسابرسی به موقع باعث کاهش بندهای تکلیفی گزارش آن شده است.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه قرار بود شهرداری و دولت توافق نامه ای امضا کنند تا مشکلات حقوقی متروی هشتگرد حل شود، خاطرنشان کرد: مبالغ باید تهاتر شود نه اینکه مبلغ را ببخشیم.
وی افزود: مدیرعامل سابق قول داده بود که راهبران به نیروهای رسمی شرکت بهره برداری تبدیل وضعیت شوند که نشد. از سویی دیگر هزینه های درمانی به شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت نشده و کارکنان با مشکل برخورد کرده اند.
امانی همچنین تصریح کرد: اینکه مدیرعامل از بیرون مجموعه انتخاب می شود، هیچ؛ چرا معاونین از بیرون از مجموعه انتخاب شده اند؟
سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم سه سال اخیر را در نظر بگیریم باید ۲۰۰ میلیون دلار بابت ماده ۱۲ و توافق با دولت پرداخت می شد، گفت: اگر عدد ۵۵۰ میلیارد تومان را با دلار بیش از ۴۰ هزار تومان در نظر بگیریم تنها ۱۳ میلیون دلار پرداخت شده و تفاوت فاحشی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: مجلس قوانینی را تصویب می کند و دولت ملزم می شود اما مبالغ را پرداخت نمی کند. تنها برای ۱۲۰ میلیون دلار پیش پرداخت، ۶ سال پروژه متوقف ماند در حالی که اگر پرداخت می شد می توانستیم کارهای جدی تری برای مترو انجام دهیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه مبلغ باید به صورت یک دوازدهم به شرکت برای تعمیر تجهیزات پرداخت می شد، خاطرنشان کرد: از هشت هزار میلیارد تومانی که برای تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک و ثابت در نظر گرفته بودیم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد پرداخت شده که عدد خوبی نیست. ما در شورا ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته ایم و می بینیم از رقم پیش بینی شده تنها ۲۰ درصد برای تعمیر تجهیزات پرداخت شده است در حالی که به کارهای جهادی نیاز است.
وی با اعلام اینکه قرار بود ۱۰ درصد از مبالغ تبلیغات را به سازمان زیباسازی بدهند در حالی که به روزنامه همشهری می دهند، یادآور شد: تنها ۲ تا ۳ درصد از مبالغ به سازمان زیباسازی داده شده و واگذاری غیرقانونی نیز صورت گرفته است. انتظار داریم جلوی این تخلف گرفته شود و مبالغ بازگردانده شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه دو یا سه دهه پیش برای مدیران پرونده قضایی تشکیل شد که چرا منابع شهر خارج از شهر هزینه شده است، گفت: هشتگرد و پرند چه ارتباطی به شهر تهران دارد؟ این نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ حقوقی نیز مشکل دارد. مهم نیست این کار خیر است یا شر؛ مهم این است که خلاف قانون عمل می شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه واگن های جدیدی که قرار است از انتهای سال به تدریج وارد شود، نیاز به راهبر دارد، یادآور شد: باید راهبر در شرکت استخدام و آموزش داده شود تا زمان ورود با مشکل مواجه نشویم.
وی ادامه داد: آرامش نسبی را در شرکت بهره برداری شاهد هستیم و کمتر حواشی را می بینیم. پیگیری های جدی هم برای تعمیرات واگن ها شکل گرفته و به جز دو رام قطار که به دلایلی متوقف هستند، ۱۷۰ رام در خطوط سرویس دهی می کنند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام اینکه در خط یک و پنج اقدامات خوبی صورت گرفته که جای تقدیر دارد، یادآور شد: تا اول مهرماه چیزی نمانده و باید به گونه ای خدمات بدهیم که مردم دغدغه چندانی نداشته باشند.
وی افزود: شب گذشته تمام معابر قفل بود و مسیر ۱۵ دقیقه ای ۲ ساعته طی می شد. در چنین شرایطی نقش مترو بسیار حیاتی است و باید ادامه داشته باشد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی خطوط به دلیل نداشتن پایانه با مشکل مواجه هستند، گفت: قطارها نباید در میانه راه بمانند و باید در پایانه تعمیر شوند. بین شرکت واگن سازی و شرکت بهره برداری ارتباطی مؤثر شکل بگیرد.
به گزارش ایرنا، در نهایت گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق تصویب شد.
نظر شما