سازمان بازرسی به موضوع الحاق روستای کوشکن به محدوده شهر زنجان ورود کند

زنجان -ایرنا- عضو شورای شهر زنجان به موضوع الحاق روستای کوشکن به محدوده شهری اشاره کرد و گفت: این اقدام، هزینه‌های زیادی در پی دارد که باید سازمان بازرسی به آن ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی طالب روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با انتقاد از الحاق روستای کوشکن به شهر زنجان، افزود:در این روزها مطالبی در خصوص الحاق اراضی لیل آباد به شهر زنجان در فضای مجازی و رسانه ها شنیده می شود و تا یک جایی پیش می رود و سپس متوقف می شود.

وی اظهار داشت: همچنین در خصوص الحاق اراضی تعاونی ها مباحثی مطرح می شود که در همه این موارد، شهرداری و شورای هم درگیر امور هستند ولی برخی متولیان امر نمی‌دانند این مباحث چه هزینه‌هایی در پی دارد.

طالب گفت: هم اکنون نیز بحث جدید الحاق اراضی کوی "ثمین سه" از سوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده است که واقعا متوجه نمی‌شویم این طرح ها چگونه تصمیم گیری و اجرا می شود؟

این عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه روستای کوشکن پنج هکتار بیشتر نیست، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان می‌خواهد ۱۱۹ هکتار از اراضی مجاور را به این روستا الحاق کند که باید پرسید با چه منطق شهرسازی قرار است این کار صورت بگیرد؟

وی با بیان اینکه با این کار قرار است سه هزار و ۳۰۰ خانوار در این محدوده ساکن شوند، اظهار داشت: آیا قرار است این ساکنان، کار زراعی انجام دهند یا محدوده شهری را درست کنند؟

این عضو شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه الحاق این محدوده قطعا به شهر زنجان آسیب می‌زند، ادامه داد: وقتی روستای کوشکن به شهر زنجان الحاق شود قطعا آسیب‌هایی خواهد داشت و این اقدام، دور زدن شهرداری است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی باید با تحقیق این کار را انجام دهد، اضافه کرد: زمانی که روستایی می‌خواهد به شهر متصل شود، بافت روستایی، منابع طبیعی و محیط زیست آن به شهر وصل می‌شود و این موضوع خود هزینه دارد.

طالب با بیان اینکه وقتی مشکل روستای گاوازنگ زنجان پس از سالها حل نشده است چرا به سراغ روستای کوشکن رفته‌اند، افزود: اینکه بخواهیم به هر قیمتی با کارهای شعاری مشکل مسکن مردم را حل کنیم شدنی نیست.

وی با بیان اینکه برای این الحاق، جلساتی با شورا و شهرداری برگزار نشده است، افزود: اداره راه و شهرسازی این موضوع را آسیب شناسی نکرده درحالیکه طرح الحاقی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است و ما به این موضوع ورود خواهیم کرد.

طالب ابراز امیدواری کرد: با توقف انجام این طرح الحاقی، اقدامات کارشناسی و مطالعات جامعی در این خصوص صورت بگیرد.

پیش از این، مسوولان استان از الحاق زمین ۱۱۹ هکتاری خریداری شده در غرب زنجان در مجاورت روستای کوشکن به شهر زنجان خبر داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha