استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها بهترین راه برای تامین اعتبار پروژه‌ها است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: تولید در شرایطی قرار دارد که شاید بخش خصوصی توانایی هزینه‌ها را نداشته باشد و در این وضعیت بهترین راه برای تامین اعتبار پروژه‌ها، استفاده از ظرفیت تعاونی ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در نوزدهمین آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر و نشست صمیمی با فعالان بخش تعاون استان همدان، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و به منظور تحقق شعار سال ضرورت دارد بخش تعاونی‌های استان تقویت و حمایت شود.

وی تاکید کرد: با یک هم افزایی استانی می‌توان با تشکیل تعاونی‌های کوچک، متوسط و بزرگ، در زمینه توسعه اقتصادی منشا اثرات خیر شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه اگر تعاونی‌ها وابسته به تسهیلات بانکی نباشند موفق خواهند بود، تاکید کرد: به منظور تحقق برنامه های راهبردی استان، تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف به صورت متوازن رشد پیدا کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: در حوزه کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم و باید تعاونی‌های فعال حوزه کشاورزی، با رویکرد استفاده از پساب، کشت گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت رشد پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از فناوری روز برای بهره وری پیش برویم، افزود: تعاونی ها به سمت توسعه گردشگری پیش بروند؛ چراکه با وجود بیش از یک هزار و ۹۰۰ جاذبه گردشگری در استان همدان، باید خدمات لازم و با کیفیت برای گردشگران فراهم شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از عملکرد روبه رشد تعاونی‌ها در طول سه سال گذشته، عنوان کرد: چهار تعاونی برتر در سطح ملی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است که با همه توان حامی و پشتیبان تعاونی ها هستیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدنی، گفت: این عالم ربانی در هر کجا که بود روح تعاون را در آن شهر احیا کرد و در ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

استاندار همدان بیان کرد: این شهید محراب، ۱۰ سال در همدان بود و موجب برجا گذاشتن آثار خیر و خدمت به مردم و افراد نیازمند شد و با وجود ویژگی های خاص در اخلاص و مردم داری سرآمد بود.

تعاونی‌ها برای تولید انرژی پاک پای کار باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعاون راه نجات اقتصاد کشور است و می توانیم با تقویت آن تاب آوری اقتصادی را افزایش دهیم.

سید مجتبی حسینی اظهار کرد: جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد و با تقویت تعاونی‌ها و مشارکت مردم، شعار سال را محقق می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اصلی تعاونی ها چالش تامین اعتبارات مالی است و باید این موضوع را با همکاری تعاونی‌ها برطرف کنیم.

حسینی اظهار کرد: اگر نقش آفرینی تعاونی‌ها پر رنگ‌تر شود ۲۵ درصد سهم بخش اقتصادی استان، در اختیار تعاونی ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای تامین انرژی پاک و برطرف کردن کمبود برق در کشور، تحقیقاتی انجام دادیم تا از ظرفیت تعاونی‌ها برای تامین انرژی خورشیدی استفاده شود.

در پایان این آیین از تعاونی های برتر استان قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور دیروز (دوشنبه) با حضور رییس جمهور برگزار شد و چهار تعاونی از استان همدان شامل «تعاونی پایا بسپار آریا» در بخش صنعتی، شرکت تعاونی «اهورا روزبه الوند همدان» در بخش کشاورزی، شرکت تعاونی «سلامت طب بوعلی فامنین» در بخش دانش بنیان و شرکت «اتحادیه مصرف فرهنگیان» در بخش اتحادیه‌ها، عنوان برتر کشوری را به دست آوردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha