۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85592488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ مدرسه جایگزین کانکس در مناطق محروم لرستان احداث شد

خرم آباد _ ایرنا _ مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: از مجموع ۲۰۰ مدرسه جایگزین مدارس کانکسی این استان ۷۰ مدرسه تحویل داده شد و مابقی در حال اجرا هستند.

به گزارش ایرنا یونس بهاروند ایرانیا روز سه شنبه در آیین بهره برداری از دبستان بادیه روستای ده پیر بخش مرکزی بیان کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند با کمترین هزینه بیشترین خدمات به دانش آموزان ارائه شود.

وی اظهار داشت: تمام مدارس کانکسی روستاهای استان در حال جایگزینی هستند و در این راستا طی چند سال اخیر حدود ۲۰۰ مدرسه در استان بازسازی می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تجهیز مدارس لرسان ادامه داد: این اقدامات در حوزه ساخت مدارس در مناطق محروم سطح استان بی سابقه بوده است.

بهاروند ایرانیا با بیان اینکه هدف از این اقدامات ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان استان است عنوان کرد: تلاش کرده ایم ایمنی و استحکام و فضای آموزشی در دورترین نقاط استان تفاوتی با شهرها نداشته باشد.

وی گفت: از مجموع ۲۰۰ مدرسه کانکسی در استان، ۷۰ مدرسه ساخته شده و ۳۰ مدرسه دیگر تا اوایل مهرماه تحویل آموزش و پرورش و ۱۰۰ مدرسه در دست ساخت است که تلاش داریم تا مابقی مدارس را تا پایان سال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان دهیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس لرستان تاکید کرد: جهت نوسازی و تجهیز مدرسه سه کلاسه شهید اسکینی حدود ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون اجرایی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در بازدید از مدرسه شهید نمازی محله پشت بازار خرم آباد گفت: هیچ مدرسه کانکسی بیش از ۱۰ نفر در لرستان وجود ندارد.

سجاد بهرامی بیان کرد: این دبستان در ۲ فاز ایجاد شده است که فاز اول در سال ۱۳۹۵ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تا مرحله اسکلت و سقف انجام و فاز دوم آن توسط نوسازی مدارس لرستان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی این دبستان با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و دارای ۹ کلاس درس، زمین چمن و آب‌نما هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای اول مهر ماه ۶۷ پروژه تحویل آموزش و پروش استان شده است، اضافه کرد: ۲۰۰ مدرسه تا دهه فجر تحویل دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha