شورای مشورتی ظرفیتی مهم برای توسعه سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند جامع پیشرفت در استان بدون حضور فعال لایه‌های اجتماعی به کندی پیش خواهد رفت و تشکیل شورای مشورتی ظرفیتی مهم برای توسعه همه جانبه این نقطه از ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز سه شنبه در شورای مشورتی سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: امروز به مناسبت بیستم شهریور سالروز دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری دیداری با بزرگان، سفیدان و معتمدان استان انجام شد تا به این بهانه گزارش عملکردی از اتفاقات خوبی که در ۲ سال گذشته در استان رقم خورده ارائه دهیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان که در شهریور ماه سال گذشته انجام شد اجرایی نشدن مصوبات دهه ۸۰ در اثر تنبلی و بی‌توجهی دولت‌ها بوده که خوشبختانه در ۲ سال گذشته با نگاه جهادی تیم اجرایی که در سیستان و بلوچستان مشغول به کار بود بخشی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ به استان عملیاتی شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ماحصل عقب ماندگی‌های استان در دهه ۸۰ بهم ریختگی تمرکز اجتماعی و مدیریتی بوده است تصریح کرد: در ۲ سال گذشته به همه اولویت‌های استان از سواحل مَکُران تا مرز، کشاورزی، گاز، آب، برق، معادن، کریدورها، فرودگاه‌ها، نیروگاه‌ها و نیروی انسانی فکر و سعی شده با تشکیل کارگروه‌های مختلف عقب ماندگی‌های استان جبران شود.

شورای مشورتی ظرفیتی مهم برای توسعه سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود

تشکیل دبیرخانه شورای مشورتی در سیستان و بلوچستان

وی عنوان کرد: پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی نخبگانی در سیستان و بلوچستان مطرح و مقرر شد که دبیرخانه ای با کارگروه تخصصی در حوزه های متنوع با تکیه بر ظرفیت‌ها و نیازهای استان فعال شود و تا ۲۰ روز آینده نیز گزارشی از فعال سازی دبیرخانه و کارگروه ها ارائه خواهد شد.

شریفی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری آمادگی خود را اعلام کرده تا در کنار بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین سیستان و بلوچستان برای حل مسائل، معرفی ظرفیت‌ها، امنیت و توسعه استان گام بردارد.

وی اظهار کرد: در مجموعه مدیریتی سیستان و بلوچستان اراده محکمی داریم که برای جبران عقب ماندگی ها فارغ از خط کشی های قومی و مذهبی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرآیند توسعه به کمک ریش سفیدان، علما و سایر لایه های اجتماعی شتاب خواهد گرفت تصریح کرد: نظام مسائل استان با استفاده از نخبگان و کارشناسان احصا؛ همچنین آرامشی که اکنون در منطقه حاکم شده و این پیوست اجتماعی سبب توسعه استان شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم سیستان و بلوچستان همچنان اولویت توسعه در کشور باشد و با عزم دولت سیزدهم و با نگاه مثبت دولت چهاردهم پیوست اجتماعی و فرهنگی توسعه در استان با حضور همه افراد تقویت شود.

شریفی بیان کرد: با وجود تمام سختی‌هایی که در مسیر وجود داشته قطار توسعه در سیستان و بلوچستان متوقف نشده است به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۵۰ کارگاه عمرانی در حوزه‌های مختلف آبرسانی، برق، گاز، فیبر نوری، معادن و دیگر حوزه‌ها در جای جای استان در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: نگاه به آموزش و پرورش به عنوان یک ریشه راهبردی ضریب پیدا کرده و تبدیل به اولویت شده؛ قطار توسعه سیستان و بلوچستان با استفاده از نگاه نخبگانی استان ضریب گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha