۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85592559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس کردستان آماده استقبال از دانش‌آموزان

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85592559
مدارس کردستان آماده استقبال از دانش‌آموزان

سنندج- ایرنا- کمتر از ۱۰ روز به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس باقی مانده است و آموزش و پرورش کردستان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، مدارس را آماده استقبال از دانش‌آموزان کرده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با روزهای پایانی شهریور، بوی مهر در کوچه‌ها و خیابان‌ها پیچیده است و دانش آموزان با شور و شعفی وصف ناشدنی چشم انتظار فرا رسیدن روز اول مهر و شروعی دوباره برای آموختن علم و دانش و زنده کردن شور و نشاط در مدارس هستند.

همزمان با اول مهر میلیون ها دانش آموز در سراسر ایران با شور و اشتیاق راهی مدرسه می شوند و باید تا قبل از آغاز به کار مدارس، تمهیدات لازم از جمله ثبت نام دانش آموزان، تامین و تجهیز فضاهای آموزشی، آماده سازی کلاس‌ها و تامین کتاب های درسی توسط متولیان امر از جمله آموزش و پرورش اندیشیده شود.

در استان کردستان همزمان با سراسر کشور و در قالب پروژه مهر اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و تمام تلاش مسئولان و متولیان امر آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه و نگرانی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است.

تلاش برای آغاز مهری بانشاط

استاندار کردستان هفته گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر تلاش برای آغاز مهری با نشاط برای دانش آموزان گفت: همه ما باید تلاش کنیم سال تحصیلی جدید بدون دغدغه و یا با کمترین دغدغه و نگرانی آغاز شود و آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی در کنار تمام ساماندهی‌ها یک برنامه متفاوت و ویژه برای روز اول مهر طراحی کنند.

مدارس کردستان آماده استقبال از دانش‌آموزان

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته با مشکلات کمتری برای آغاز سال تحصیلی جدید مواجه هستیم، گفت: در کل کشور مشکل کمبود معلم وجود دارد که در این زمینه استان ما شاید نسبت به برخی استان‌ها مشکل کمتر باشد اما باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا این نقص آسیبی به آموزش دانش آموزان وارد نکند.

وی خواستار ساماندهی سرویس‌های مدارس شد و اظهار کرد: سرویس مدارس به عنوان یکی از اولویت‌های خانواده‌ها برای آغاز سال تحصیلی باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و مدارس نیز نظارت لازم را بر سرویس ها داشته باشند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

ثبت نام بیش از ۲۸۰ هزار دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید در حالت آماده باش کامل هستیم، گفت: فرآیند بازگشایی مدارس یک پروژه ملی است که دستگاه‌های اجرایی نیز باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا این امر در نهایت کیفیت انجام شود.

هاشم ناظمی جلال افزود: تمام تلاش ما در سطح استان، شهرستان، نواحی و مناطق این است که هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون ابلاغ نباشد و این یک ضرورت قطعی است و با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

مدارس کردستان آماده استقبال از دانش‌آموزان

وی یادآور شد: تاکنون ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام کرده اند که این تعداد، ۸۷.۸۱ درصد کل دانش‌آموزان استان را شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: بر اساس آمار اخذ شده در مقطع ابتدایی ۹۶ درصد، متوسطه اول ۸۷ درصد، نظری ۶۲ درصد و در مقطع فنی حرفه‌ای و کاردانش ۶۲ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وی به ثبت نام ۸۱ درصد دانش آموزان پایه‌های ورودی نیز اشاره کرد و گفت: ۹۳ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی، ۹۳ درصد پایه هفتم و ۵۳ درصد پایه دهم در مدارس ثبت نام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: تلاش ما این است که تمام بخش های پروژه مهر از جمله ثبت نام دانش‌آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، نقل و انتقال فرهنگیان، توزیع کتب درسی و سایر موارد ضروری مرتبط با تلاش شبانه روزی در بالاترین کیفیت انجام شود.

تحویل ۴۳ مدرسه در اول مهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز گفت: برای سال تحصیلی جاری ۴۳ مدرسه در قالب ۱۷۳ کلاس درس با ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضا آماده افتتاح بوده و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

ابراهیم مرادی به حذف مدارس کانکسی با پوشش بیش از هشت دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: از ۲۸ مدرسه کانکسی در استان ۱۲ مدرسه تحویل شده و ۱۶ مورد نیز در حال اجرا است و در چند روز باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی این مدارس حذف می شوند.

وی با اشاره به اختصاص ۵۵۰ میلیار ریال برای بهسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اظهار کرد: براین اساس در ۶۱ مدرسه در قالب ۵۱۱ کلاس درس تعمیرات اساسی در زمینه سیستم‌های گرمایشی انجام شده است.

مدارس کردستان آماده استقبال از دانش‌آموزان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان، آسفالت و ایزوگام مدارس، بهسازی و شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان و انجام تعمیرات درب و پنجره، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده برای آغاز سال سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش کردستان نیز اظهار کرد: پروژه مهر یک پروژه ملی است که از خرداد ماه و با شروع فرایند ثبت نام دانش آموزان آغاز و با بازگشایی مدارس در ابتدای مهر خاتمه می یابد.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه‌های نه‌گانه پروژه مهر، گفت: در قالب این پروژه بازدیدهای مستمر و بالینی از تمام مدارس سطح استان، برگزاری جلسات منظم و متعدد در سطح مدیران و روسای شهرستانها، انجام زمانبندی دقیق توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان و داشتن رتبه سوم کشور در این امر زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: کلاس بندی به روز دانش آموزان در مدارس، رصد به روز سامانه پاسخگویی به شکایات، پیگیری جدی و مستمر کمبود فضاهای آموزشی و تلاش برای رفع آن و تمهید مقدمات لازم برای برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر است.

استان کردستان با بیش از سه هزار مدرسه و ۲۴ هزار نفر نیروی انسانی آماده استقبال از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای شروع سال تحصیلی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha