۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85592564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان مسابقات قرآن در خراسان‌ جنوبی معرفی شدند

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85592564
برگزیدگان مسابقات قرآن در خراسان‌ جنوبی معرفی شدند

بیرجند - ایرنا - همزمان با اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان جنوبی (مرحله استانی) با عنوان گرامیداشت شهدای خدمت، ۴۹ برگزیده این مسابقات معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآنی مرحله استانی گفت: در رشته‌های آوایی این مسابقات ۱۲۸ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۴۹ نفر برگزیده شدند و نفرات برتر نیز به مسابقات کشوری راه می یابند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهار کرد: این مسابقات بزرگترین رخداد فرهنگی استان بود که از ۱۹ شهریور در مرکز استان آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در مجموع در این دوره از مسابقات هزار و ۶۰۰ نخبه، حافظ و قاری ممتاز از شهرستان‌های مختلف در ۲ بخش آوایی در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعا خوانی و بخش معارفی در رشته‌های ترجمه عمومی قرآن، تفسیر عمومی قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستانی که مردادماه امسال برگزار شد ۱۲۸ نفر زن و مرد در رشته‌های آوایی و ۷۵ نفر در رشته‌های معارفی موفق به حضور در مسابقات مرحله استانی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: مرحله استانی رشته‌های آوایی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۱۲۸ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در ۲ گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد.

وی عنوان کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی همزمان با سراسر کشور پنجم مهرماه سال جاری با حضور ۷۵ نفر از منتخبان مرحله شهرستانی به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور یادآور شد: قرآن کتاب هدایت، حکمت، معیشت و تعیین کننده مسیر زندگی است امیدواریم میزبان خوبی برای آنهایی باشیم که به قرآن اهمیت می‌دهند.

وی گفت: ما ایمان‌ زبانی آوردیم امیدواریم ایمان عملی به قرآن هم داشته باشیم و در جامعه تأثیر قرآنی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: منتخبان مرحله استانی شامل نفرات اول رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، در گروه سنی بالای ۱۸ سال و نفرات اول رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به شرط کسب حد نصاب لازم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات معرفی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha