۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85592600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری در اندیمشک واکسینه شد

دزفول - ایرنا- رییس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: ۹۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان علیه بیماری پر مخاطره هاری واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، منوجهر شیخی روز سه شنبه، بیماری هاری را یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان برشمرد و بیان کرد: تیم های واکسیناسیون دامپزشکی اندیمشک از ابتدای امسال تاکنون با اعزام به روستاهای تابعه این شهرستان نسبت به واکسیناسیون سگ های صاحب دار گله و نگهبان به صورت رایگان اقدام کردند.

وی افزود: بیماری هاری از طریق گزش و گاز گرفتگی سگ، گربه و سایر گوشتخواران قابل انتقال به انسان و سایر حیوانات است به همین دلیل واکسیناسیون سگ های دارای صاحب برای جلوگیری از ابتلای سگ ها به این بیماری ضروری است.

رییس اداره دامپزشکی اندیمشک، یکی از راه های کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام را واکسیناسیون به موقع دام ها و رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای دانست و بیان کرد: علاوه بر واکسیناسیون این سگ ها، آموزش‌های لازم پیرامون بیماری هاری و راه های جلوگیری از ابتلا به این بیماری به دامداران ارایه شده است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود و به صاحبان سگ های گله، نگهبان و حیوان های خانگی توصیه می شود نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ های خود اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا، بیماری هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که از نظر بهداشت عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

هاری توسط ویروسی ایجاد می شود که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و التهاب مغز یکی از عوارض اصلی آن است.

سگ‌های خانگی، گربه‌ها و خرگوش‌ها و حیوانات وحشی مانند راسوها، راکون‌ها و خفاش‌ها می توانند این ویروس را از طریق گزش و خراش به انسان منتقل کنند.

خوزستان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه پنجم حیوان گزیدگی در کشور شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha