کشف ۱۹۵۶ شی تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف تعداد یک هزار و ۹۵۶ قلم شی در تهران مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا در تشریح این خبر، گفت: به دنبال انجام رصد اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط دو نفر از قاچاقچیان بین المللی در شهر تهران و پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیمی زبده، با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری کارکنان پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) این قاچاقچیان را در فرودگاه شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران در بازرسی از چمدان ها و وسایل همراه این قاچاقچیان، تعداد یک هزار و ۹۵۶ قلم شی تاریخی شامل مهره های سنگی قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه ای و دیگر اشیای تاریخی که بسیار ماهرانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آنها مربوط به دوره های مختلف تاریخی تخمین زده شده است.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا در پایان خاطرنشان کرد: در همین رابطه ۶ متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha