۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85592629
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سگ‌های ولگرد، تهدیدی برای سلامت شهروندان گنبدی است

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 85592629
سگ‌های ولگرد، تهدیدی برای سلامت شهروندان گنبدی است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس گفت: افزایش تعداد سگ‌های ولگرد و بدون‌صاحب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان، به معضل اساسی و تهدید کننده سلامت شهروندان تبدیل شده که باید از سوی نهادهای متولی به ویژه دهیاران و شهرداران برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، رضا اصالتی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته صیانت از حقوق شهروندی گنبدکاووس افزود: با اینکه روزانه پنج تا ۱٠ قلاده سگ بدون‌صاحب از شهرستان جمع‌آوری می‌شوند اما این تعداد، کافی نیست.

وی از راه‌اندازی گروه (کمپین) شهر و روستای پاکیزه در گنبدکاووس برای تسریع در جمع‌آوری و پاکیزگی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

اصالتی همچنین بر لزوم جمع‌آوری لاستیک‌های خودروی فرسوده در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: این لاستیک‌ها مکانی برای زندگی و تخم‌گذاری پشه «آئدس» است.

وی همچنین برلزوم جمع‌آوری زباله‌های انباشته در روستای «گدم‌آباد» به ویژه اطراف و زیر پل این روستا تاکید کرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: ادارات باید براساس ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال، فضای مناسب برای استراحت، شیردهی و نگهداری از فرزند اختصاص دهند.

عبدالرحیم پالیده بابیان اینکه در مراکز جامع سلامت گنبدکاووس و نیز بیمارستان بسکی، اتاق مادر و کودک راه‌اندازی شده است، افزود: ادارات و نهادها هم باید نسبت به تعبیه چنین مکانی در محل اداره و یا امضای قرارداد با مهدهای کودک اقدام کنند.

وی همچنین برلزوم رعایت استانداردهای ایمنی فضاهای آموزشی و دانشگاهی با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بالاخص از سوی مراکز آموزشی غیردولتی تاکید کرد و گفت: نظافت و ضدعفونی مدارس، سمپاشی خوابگاه‌ها، آبدارخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تهویه مناسب کلاس‌ها، نصب توری پنجره‌های مشرف به فضای بیرون را از دیگر ملزومات قبل از آغاز سال تحصیلی جدید است.

پالیده اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۶ مدرسه در راستای تقویت بنیان خانواده به صورت نمونه اقدام به ارائه آموزش‌های مرتبط برای دانش آموزان و والدین خواهند کرد.

به گفته وی، همچنین در راستای تغذیه سالم مکمل‌هایی چون «ویتامین D، قرص آهن و فولیک اسید» به صورت هفتگی به دانش آموزان بالاخص دختران داده خواهد شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha