گردن‌بندقاپ حرفه‌ای در قلب پایتخت بازداشت شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای گردنبند قاپ در مرکز تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی پور گودرزی روز سه‌شنبه در توضیح این خبر گفت: درپی گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع سرقت، زورگیری و گردن بندقاپی در مرکز تهران تیم‌های ویژه پایگاه پنجم پلیس آگاهی به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند که با بررسی دقیق کارآگاهان در صحنه‌های جرم و استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از سارقان حرفه‌ای را که به تازگی از زندان آزاد شده بود، شناسایی کنند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: در ادامه متهم در حالی که قصد ارتکاب سرقت دیگری را داشت، دستگیر شد و در بازرسی از منزل متهم مقادیر زیادی طلاجات مسروقه کشف شد.

سردار ولی پور گودرزی تصریح کرد: متهم که معمولاً با استفاده از موتورسیکلت و در ساعات تاریکی شب اقدام به سرقت می کرد در اعترافات خود به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اینکه پرونده این متهم در دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در حال رسیدگی است؛ از شهروندان خواست در محیط‌های شلوغ و حتی مکانهای خلوت همواره به اطراف خود توجه کنند و از افرادی که رفتار مشکوکی دارند دوری کنند. همچنین هنگام پیاده‌روی در خیابان فاصله ایمنی خود را با افراد ناشناس حفظ کنند و از قرار گرفتن در مکانهای تاریک و خلوت خودداری کرده و از حمل مقادیر زیادپول نقد یا جواهرات گران قیمت در مکانهای عمومی خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: شهروندان در صورت لزوم از کیف های زیپی و جیب‌های داخلی لباس استفاده کنند. کیف خود را در جلوی بدن و در جایی که به راحتی قابل دسترسی نباشد حمل کنند و در مکانهای عمومی از استفاده از جواهرات گران قیمت خودداری کنند.

گردن‌بندقاب حرفه‌ای در قلب پایتخت بازداشت شد

باند مالخری منهدم شد

سردار ولی پور گودرزی همچنین از انهدام باند مالخری خبر داد و گفت: با وقوع سرقت‌های خرد در جنوب تهران، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و انهدام یک باند حرفه‌ای سرقت شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بسیاری از سارقان، اموال مسروقه را به خانه‌های پاتوقی که محل تجمع سارقان و فروش اموال مسروقه بود، منتقل می‌کردند. به همین منظور، تیم‌های ویژه پلیس آگاهی به صورت نامحسوس این اماکن را تحت نظر قرار دادند.

سردار ولی پور گودرزی یادآور شد: در نهایت، یکی از این خانه‌های پاتوق در محدوده مرکز تهران شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت. در این عملیات، ۳ نفر از اتباع افغانستانی دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد؛ همچنین متهمان در اعترافات خود به ارتکاب ۸۰ فقره سرقت خرد و سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند؛ این باند با روش تخریب اقدام به سرقت می‌کردند و اموال مسروقه را در خانه پاتوق خود جمع‌آوری می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با شناسایی شکات و بازگرداندن اموال مسروقه به آن‌ها، پرونده این باند برای رسیدگی قضائی به دادسرا ارسال شد و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

گردن‌بندقاب حرفه‌ای در قلب پایتخت بازداشت شد

متلاشی شدن باند خانوادگی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر و روانگردان خبر داد و افزود: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه نهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ حسین باباپور ادامه داد: اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران آغاز تا اینکه پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد اعضای یک خانواده که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند ضمن مراجعه به استان‌های جنوب شرقی کشور مبادرت به تهیه و انتقال مواد مخدر به پایتخت می‌کنند.

وی گفت: به دنبال این موضوع ماموران با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان، مخفیگاه و محل سکونت آنان را در یک خانه مسکونی در یکی از محلات جنوبی شهر تهران شناسایی و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد که با تجمیع اطلاعات بدست آمده موضوع به مقام قضایی منعکس و دستور بازداشت مهمان صادر شد و در ادامه ماموران پس از چندین شبانه روز رصد و پایش مدقانه بامداد روز گذشته ضمن ورود به مخفی گاه متهمان، آنان را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل ۱۰ کیلوگرم شیشه کشف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha