۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85592687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفارت افغانستان در نروژ تعطیل می‌شود 

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85592687
سفارت افغانستان در نروژ تعطیل می‌شود 

تهران- ایرنا- به دنبال تعطیلی سفارت افغانستان در انگلیس، دفتر دیپلماتیک این کشور آسیای مرکزی در نروژ نیز بسته خواهد شد درحالیکه طالبان اعلام کرده دیگر دفاتر دیپلماتیک تاسیس شده توسط دولت قبل را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، سفارت افغانستان در نروژ امروز سه‌شنبه در حساب اکس خود اعلام کرد که اقدام برای بسته شدن سفارت در روز پنجشنبه اتفاق خواهد افتاد.

این دفتر دیپلماتیک در بیانیه‌ای تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مانند بسیاری دیگر از دفاتر کنسولی و سیاسی افغانستان، با وجود دشواری‌های زیاد و منابع محدود فعالیت‌های خود را با ارزش‌های حقوق انسانی، کثرت گرایی و صلح ادامه خواهد داد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که طالبان اعلام کرده است که دیگر دفاتر دیپلماتیک تاسیس شده توسط دولت پیشین و تحت حمایت غرب از جمله سفارت در نروژ را به رسمیت نمی‌شناسد. طبق اعلام سفارت افغانستان در اسلو، زمین‌های این دفتر دیپلماتیک به وزارت خارجه نروژ داده خواهد شد.

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که سفارت افغانستان در لندن روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) بسته خواهد شد درحالیکه پیشتر مقام‌های طالبان در کابل کارکنان آن را اخراج کرده بودند. لندن طالبان را به عنوان دولت مشروع در افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد.

هنگامی که طالبان در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) در افغانستان به قدرت بازگشت، دیپلمات‌هایی که در دولت سابق افغانستان خدمت می‌کردند، در بلاتکلیفی بودند. بسیاری از سفارت‌خانه‌ها در اروپا و خارج از آن به فعالیت خود ادامه دادند، اما از سوی طالبان به همکاری نکردن با مسئولین این کشور متهم شدند.

طالبان سفیران یا دیپلمات‌های خود را به اکثر کشورهای منطقه از جمله چین و امارات متحده عربی فرستاده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha