۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85592709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال آب ارس به تبریز در اولویت کاری وزارت نیرو است

تبریز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: انتقال آب ارس به تبریز در اولویت کاری این وزارت خانه قرار دارد و اقدامات لازم برای رفع موانع و ادامه عملیات اجرایی طرح در سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، عباس علی‌آبادی در جلسه‌ای با رئیس سازمان مدیریت، مسوولان آب و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی بر تسریع در انجام کار و صدور مجوزهای لازم برای تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز تاکید کرد.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در مسیر انتقال آب رود ارس به تبریز بیش از ۲.۵ میلیون نفر جمعیت در شهرهای جلفا، هادی شهر، مرند، صوفیان و سایر شهرهای شهرستان شبستر و روستاهای اطراف قرار دارند.

حیدر فتح‌زاده، یادآور شد: فاز اول طرح انتقال آب ارس به تبریز شامل حدود ۴۰ کیلومتر از خط انتقال با کلیه تاسیسات اجرا شده است.

وی افزود: کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه نیز در دی ماه ۱۴۰۱ انجام و عملیات اجرایی آن با وجود محدودیت‌های مالی و با تکیه بر توان داخلی استان انجام شد.

در این جلسه مقرر شد اقدامات قانونی برای اخذ مجوزهای لازم از هیات دولت در حداقل زمان ممکن انجام و منابع مالی مورد نیاز آن نیز تامین شود.

انتقال آب ارس به تبریز در اولویت کاری وزارت نیرو است

خط ۱۳۵ کیلومتری انتقال آب رودخانه مرزی ارس به تبریز و شهرها و روستاهای واقع در مسیر، با گذشت بیش از هشت سال از آغاز آن هنوز ۳۵ کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن با تزریق اعتبارات مالی مورد نیاز تسریع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha