رزمایش «برادری ابدی ۳» با حضور پاکستان، ازبکستان، قزاقستان برگزار شد

تهران- ایرنا- رزمایش «برادری ابدی ۳» با همکاری کشورهای آسیای مرکزی و اروپای شرقی در قزاقستان آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری ترند، امروز سه شنبه ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور)، مراسم افتتاحیه رزمایش نیروهای ویژه مشترک چندملیتی برادری ابدی ۳ در میدان آموزشی «کادرا» در منطقه ترکستان قزاقستان برگزار شد.

نمایندگان ارتش اردن و قرقیزستان به عنوان ناظر در این رزمایش که با حضور نیروهای ویژه ۶ کشور از قبیل آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، پاکستان، قطر و ازبکستان برگزار می شود، دعوت شده‌اند.

هدف از این رزمایش اطمینان از قابلیت همکاری عملیاتی در فعالیت‌های بدنه‌ و واحدهای کنترل، بهبود مهارت‌های عملی پرسنل نظامی، تبادل تجربه و ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای است.

بر اساس برنامه اعلامی، در این رزمایش آموزش های تاکتیکی، آتش، کوهستان، چتر نجات و تک تیرانداز با یگان‌های ویژه انجام می شود.

در پایان این رزمایش، یگان‌های نیروی ویژه وظایف خود را به عنوان بخشی از عملیات آموزشی رزمی برای شناسایی و خنثی‌سازی گروه‌های مسلح غیرقانونی در یک شهرک با ساکنان واقعی انجام خواهند داد.

بیش از ۳۰۰ پرسنل نیروی ویژه از این ۶ کشور در رزمایش چندملیتی برادری ابدی ۳ شرکت می کنند که شامل خودروهای زرهی، هوانوردی ارتش و پهپادها می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین رزمایش نیروهای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تحت عنوان «برادری ابدی ۲۰۱۹» در تاجیکستان برگزار شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال ۱۹۹۲ و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شده است. این کشورها در سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند، این سازمان در سال ۲۰۰۴ به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha