۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85592756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ملایر: بهورزان پایه سلامت کشور هستند

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85592756
نماینده ملایر: بهورزان پایه سلامت کشور هستند

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهورزان پایه سلامت کشور هستند و همواره باید مورد تکریم قرار گیرند.

به گزارش ایرنا؛ "احمد آریایی‌نژاد" روز سه‌شنبه در آئین پاسداشت روز بهورز در شهرستان ملایر بر لزوم بهبود معیشت بهورزان تاکید کرد و افزود: هم اکنون با مشکل کمبود نیروی بهورز مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: این در حالیست که مهمترین وظیفه حوزه بهداشت روی دوش بهورزان است.

آریایی‌نژاد پیشگیری را مهمترین رکن سلامت دانست و گفت: بار اصلی پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت حتی در دورترین نقاط کشور، روی دوش بهورزان است.

نماینده مردم ملایر در محلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که به جد پیگیری می‌کنیم، تقویت مسائل و امور بهورزان و حمایت از خانه‌های بهداشت است و حتی با خرید یک دستگاه فشارسنج می‌توانیم به خانه‌های بهداشت کمک کنیم.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه خدمات در حوزه بهداشت و درمان باید ریشه‌ای و کاربردی باشد، تاکید کرد: چون به پیشگیری اهمیت نداده‌ایم، در قسمت درمان همچنان مشکل داریم.

وی ضمن تاکید بر تامین و تجهیز اسباب و وسایل پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بر یک مدار درست حرکت نمی‌کنیم و باید جلوی مسیر اشتباه و غلط در حوزه سلامت گرفته و مسیر درست هموار شود.

نماینده ملایر: بهورزان پایه سلامت کشور هستند

رییس مرکز بهداشت ملایر نیز گفت: در حال حاضر ۹۰ خانه بهداشت در این شهرستان وجود دارد و ۱۵۰ بهورز در این مراکز فعال هستند.

"علی حیدری" بیان کرد: یکی از مشکلات بهورزان کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت است، به طوری‌که گاهی اوقات یک بهورز در هفته ۲ یا سه خانه بهداشت را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهورزان در دورترین نقاط روستاها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، ادامه داد: در دوره اپیدمی کرونا جذب نیروی بهورز نداشتیم، اما سال قبل ۱۵ نیرو و امسال ۲۰ بهورز جدید جذب کردیم.

رئیس مرکز بهداشت ملایر بیان کرد: در تلاش هستیم با جذب نیروی جدید، خلا ایجاد شده به دلیل بازنشسته شدن برخی از نیروهای بهورز را جبران کنیم.

حیدری وضعیت ساختمانی برخی خانه‌های بهداشت را نامناسب و قدیمی دانست و افزود: این مراکز نیاز به بازسازی دارند و در صورت جذب اعتبار لازم، کار بازسازی این خانه‌های بهداشت را انجام می‌دهیم.

وی کمبود تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، قدیمی شدن سیستم‌های کامپیوتری برخی خانه‌های بهداشت را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان کرد: در ملایر هر سال یک بهورز نمونه کشوری و چهار یا پنج بهورز نمونه استانی داریم.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه بهورزان شهرستان ملایر به مناسبت روز بهورز در ۱۲ شهریور قدردانی شد.

شهرستان ملایر دارای ۱۵۰ بهورز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha