۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85592784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عربستان و کویت خواستار توقف نسل‌کُشی فلسطینیان شدند

تهران- ایرنا- عربستان و کویت در بیانیه‌های جداگانه‌ای تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جنوب نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن منطقه «مواصی» در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، تجاوزی جدید در ادامه سریال تجاوزات مکرر ماشین جنگی اسرائیلی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع است.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر مخالفت قاطع خود با تداوم جنایت نسل‌کُشی اسرائیل را اعلام می کنیم و خواهان برقراری فوری آتش‌بس در غزه هستیم.

در همین ارتباط وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای جنایت جدید نظامیان رژیم صهیونیستی علیه آوارگان بی‌گناه فلسطینی در منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که حمله وحشیانه به غیرنظامیان بی‌دفاع اعم از زن و کودک، گواه بر آن است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در حال جنگ نسل‌کُشی علیه فلسطینیان هستند که نقض آشکار قانون بین‌المللی و حقوق بشر بین‌المللی است.

وزارت خارجه کویت همچنین از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا برای توقف جنگ نسل‌کُشی علیه نوار غزه، دست به اقدام فوری بزنند.

در حمله امروز رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خانیونس تاکنون ۶۰ تن شهید و ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که با توجه به شدت این حملات احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

«محمود بصل» سخنگوی امداد و نجات غزه تأکید کرد: چندین خانواده به صورت کامل در قتل عام «المواصی» در زیر شن ها ناپدید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha