اعتصاب کارکنان سامسونگ در هند باعث اختلال در تولید شرکت شد

تهران- ایرنا- کارکنان شرکت سامسونگ الکترونیکس در کارخانه این کشور در هند به علت دستمزد پایین و ساعات کاری نامناسب برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند که این امر تولیدات سامسونگ در این کارخانه در جنوب هند را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تولید سامسونگ در یک کارخانه کلیدی جنوب هند برای دومین روز متوالی دچار اختلال شد درحالیکه صدها نفر از کارکنان آن با درخواست دستمزدهای بالاتر دست به اعتصاب زدند.

شرکت کره‌ای سامسونگ روی هند به عنوان یک بازار رشد کلیدی حساب باز کرده‌است و با شرکت‌هایی مانند ال‌جی برای ساخت همه دستگاه‌ها از تلویزیون و یخچال گرفته تا گوشی‌های هوشمند رقابت می‌کند.

کارخانه سامسونگ در منطقه «سریپرومبودور» هند که در آن اعتصاب صورت گرفته، کوچکتر از کارخانه دیگر این شرکت کره‌ای در هند است. با این حال این کارخانه حدود ۱۸۰۰ کارمند دارد و به جای گوشی‌های هوشمند، محصولات الکترونیکی تولید می‌کند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند که این کارخانه همچنان از درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلاری سامسونگ در هند، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سهم دارد.

به نوشته رویترز، پوسترهایی با مضمون «اعتصاب نامحدود» بیرون کارخانه در نزدیکی شهر «چنای» به چشم می‌خورد؛ جایی که صدها کارگر با لباس‌های فرم شرکت، چادرهایی برپا کرده‌اند.

رهبر اعتصاب کنندگان به رویترز گفت: اعتصاب برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

حدود نیمی از تولید روزانه کارخانه به علت اعتصاب کارکنان تحت تاثیر قرار گرفت و معترضان همچنان بر خواسته‌های خود برای افزایش دستمزد و ساعات کاری بهتر پافشاری می‌کنند. مهمتر از همه از سامسونگ می‌خواهند که تشکیل اتحادیه با حمایت مرکز گروه اتحادیه‌های کارگری هند را به رسمیت بشناسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha