کرملین: روسیه برای بیرون راندن نیروهای اوکراین از «کورسک» طرح دارد

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد که ارتش روسیه طرحی برای شکست دادن نیروهای اوکراینی و بیرون راندن آنها از منطقه مرزی «کورسک» دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به این سوال که چه زمانی نیروهای اوکراینی از خاک روسیه خارج خواهند شد، اظهار داشت: مسلم است که ارتش همه برنامه‌های لازم را دارد اما فکر نمی‌کنم که این طرح‌ها را بتوان به صورت عمومی مطرح کرد.

منطقه مرزی «کورسک» روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. وضعیت اضطراری در کورسک اعلام شده و مردم در حال ترک مناطق مرزی هستند.

از طرفی نیروهای روسیه حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و همزمان تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه که آمریکا را پشت حملات اوکراین به کورسک می‌داند، در بخش دیگر از اظهارات خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: کرملین قصد ندارد، مناظره میان دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا و کامالا هریس رقیب دموکرات او را تماشا کند.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران، انتظارات و پیش‌بینی‌ها در مورد انتخابات ایالات متحده را موضوعی مربوط به رای دهندگان آمریکایی توصیف کرد و افزود: ما هیچ برنامه‌ای برای تماشای [مناظره‌های تلویزیونی ترامپ و هریس] نداریم.

در حالی که کمتر از ۲ ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده باقی مانده است، نخستین مناظره تلویزیونی دونالد ترامپ و کامالا هریس شامگاه سه‌شنبه به وقت آمریکا در فیلادلفیا برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود و پیروز این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha