۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85592830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۲ فلسطینی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر در حمله مجدد نظامیان اشغالگر به طولکرم

تهران – ایرنا – در حمله گسترده مجدد نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهر طولکرم و اردوگاه آن در کرانه باختری رود اردن، دو فلسطینی شهید و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش شمار زیادی از نیروهای ارتش، شاباک و مرزبانی را برای ادامه تجاوز به منطقه طولکرم در شمال کرانه باختری گسیل داشت.

در این حمله، نظامیان اشغالگر با استقرار تک‌تیرانداز بر فراز منازل فلسطینی‌ها، شماری از خانه‌ها را به پایگاه نظامی تبدیل کردند.

پایگاه عربی ۲۱ در این باره گزارش داد که نظامیان اشغالگر درمانگاه دولتی «ثابت ثابت» در طولکرم را به محاصره درآورده و اقدام به تخریب زیرساخت اردوگاه طولکرم کرده‌اند.

در این میان، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام انتقال پیکر دو شهید بعد از این عملیات متجاوزانه ارتش اشغالگر، تاکید کرد ۱۰ فلسطینی زخمی دیگر به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

هلال احمر فلسطین نیز از زخمی شدن یک نیروی امدادگر میدانی در اردوگاه طولکرم و انتقال وی به بیمارستان خبر داد.

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد مرکز امدادرسانی این نهاد در طولکرم به محاصره نظامیان اشغالگر درآمده است و آنها از نیروهای امدادگر خواسته‌اند ساختمان را ترک کنند.

این نهاد امدادرسان همچنین اعلام کرد یک فلسطینی با وضعیت وخیم که در اطراف درمانگاه ثابت ثابت طولکرم بر اثر شلیک نظامیان اشغالگر زخمی شده بود به هلال احمر گزارش شد اما نظامیان اشغالگر از رسیدن تیم‌های امدادرسان به منطقه جلوگیری کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین بیمارستان الاسراء را به محاصره خود درآوردند و ماشین آلات نظامی اشغالگران، اقدام به تخریب تأسیسات زیربنایی اردوگاه طولکرم کردند.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha