۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85592905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صنعا: آمریکا و انگلیس از شکست در حمایت کشتیرانی رژیم صهیونیستی سرخورده شده‌اند

تهران-ایرنا- رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعا با اشاره به تجاوزات آمریکایی- انگلیسی علیه یمن، این حملات را ناشی از سرخوردگی این کشورها درنتیجه شکست در حمایت از کشتیرانی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعا گفت که در حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان «تعز»، ۲ دانش‌آموز دختر شهید و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

وی گفت: تجاوزات آمریکایی- انگلیسی (علیه یمن) را محکوم و تأکید می‌کنیم که هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز آموزشی، اقدامی خطرناک است.

عبدالسلام تصریح کرد: تجاوز آمریکا و انگلیس، بیانگر میزان سرخوردگی آن‌ها در نتیجه شکست در حمایت از کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ است.

وی بار دیگر بر پایبندی یمن به حمایت از غزه تأکید کرد و گفت: یمن ذره‌ای از این تصمیم اصولی و اخلاقی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رسانه‌های یمن روز گذشته نیز گزارش دادند که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «الجبانه» در غرب الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند.

مناطق مختلف یمن و به ویژه استان الحدیده در ماه‌های گذشته آماج حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار داشته است. این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن دولت ملی یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha